یادداشت سرلشکر ایزدی بمناسبت سالگرد شهادت طهرانی‌مقدم؛

زمین و زمان از غرش توپخانه سپاه اسلام می‌لرزید

در عملیات والفجر 8 توپخانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی موثر بود و زمین و زمان از غرش توپخانه سپاه اسلام می‌لرزید.
کد خبر: ۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ - 06November 2013

زمین و زمان از غرش توپخانه سپاه اسلام می‌لرزید

خبرگزاری دفاع مقدس: سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت شهادت سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم نوشت: سردار بزرگ و پرافتخار اسلام و فرمانده پرآوازه دوران دفاع مقدس و صحنههای سازندگی و خلاقیت در نیروهای مسلح شهید حسن تهرانی مقدم در لحظه لحظه زندگیشان با یک تعهد بسیار مستحکم و با اعتقاد قوی نسبت به ولایت این حرکت خودشان را در یک مسیری که که واقعاً مسیرش مسیر صدق بود، انجام رسالت خویش بود. مسیرش این بود که عهد و پیمانی که با خدای خودش بسته در لحظه لحظه زندگیش استوار بود.

آشنایی بنده با این بزرگوار یک حالت ویژه دارد، برای اینکه ایشان با یکی از اقوام در منطقه سرچشمه تهران همسایه بودند لذا ما از وضعیت ایشان در قبل از انقلاب به نیکی اطلاع داریم.
 
ایشان در قبل از انقلاب اسلامی دقیقا در همین حالتی که در شرایط این روزها قرار داشتند مثل یک نیروی کاملا آماده سعی داشتند در مسیر انقلاب اسلامی تلاش کنند.
 
در سازماندهی مردم قبل از انقلاب اسلامی و حضور فعال ایشان در تظاهرات و کارهایی که می توانست جامعه را به پیش ببرد ایشان یک شخصیت فعال بودند آنهایی که از نزدیک با ایشان برخورد داشتند از ایشان به نیکی یاد میکنند وقتی که انقلاب پیروز شد ایشان در مجموعههایی که حفاظت مسلحانه از انقلاب میکردند حضور پیدا کردند و همانطور که میدانید خیلی زود حرکتهای ضدانقلابی در تهران شروع شد و مشکلات جدی را منافقین بوجود آوردند، این بزرگوار در آن مقطع هم یک حضور فعال و چشمگیری را داشتند و با توجه به اینکه از ذکاوت خوبی برخوردار بودند و به همین میزان در پیروزی این حرکتهای انقلاب تاثیر داشتند.
 
* رشد در دانشگاه انقلاب اسلامی
 
در ایام دفاع مقدس ایشان از اولین افرادی بودند که به جبهه رفتند و ما در جبهه یک مجموعهای داشتیم که این مجموعه کاملا متاثر از فرهنگ انقلاب اسلامی و آموزههای امام (ره) بود و واقعا جبهه دانشگاه انقلاب اسلامی بود و ایشان در این جبهه هم خودشان رشد خوبی کردند و هم منشاء اثرات شگرفی شدند.
 
در منطقه جنوب در جبهه آبادان و خرمشهر این بزرگوار حضور پیدا کردند و در آنجا با همرزمانی که بودند در این دغدغه بودند که امکاناتی را فراهم کنند که توان نیروهای انقلابی بیشتر شود و همینطور هم عمل کردند مثل ایشان مثل شهید مهدی باکری و شهید حسن شفیعزاده و اینها دنبال این بودند که از لحاظ آتش نیروهای نیروهای انقلاب را تقویت کنند و این حضور فعال ایشان آوازه ایشان را بلند کرد.
 
برادر ما شهید حسن تهرانی مقدم در این فضا دارای سررشته است و دارای نظرات و شهید بزرگوار شهید حسن باقری که یکی از فرماندهان واقعا تاثیرگذار در دفاع مقدس است و از ستارگان درخشان انقلاب اسلامی و میدان دفاع مقدس است، این استعداد شکفته را شناسایی و بحث تمرکز توان خمپاره رزمندگان اسلام را مطرح کرد و ایشان خودشان که در این رابطه صاحب نظر بودند برای این مهم انتخاب و به فرمانده سپاه معرفی کردند.
 
نبوغ حاج حسن در تمام مراحل دفاع مقدس برای ما اثبات شده بود و بسیاری از این پیروزیها مرهون این نبوغ بود و ما اثرات بسیار موثر ایشان را در عملیات طریق القدس میبینیم، این عملیات از عملیاتهای پیروز دفاع مقدس بود.
 
در این عملیات شهید حاج حسن تهرانی مقدم نقش ویژهای داشت زیرا آتش رزمندگان اسلام را تمرکز دادند و همین امر باعث شد که ایشان بیشتر شناخته شوند. در عملیات فتح المبین توپهای زیادی که نو بودند به دست رزمندگان اسلام افتاد و کسی که می دانست اینها را خوب استفاده کند شهدایی چون حاج حسن مقدم و شهید حسن شفیع زاده بودند و اینان انسانهای خلاق و سازنده و یک حالت کاریزما داشتند و رزمندگان اینان را قلبا میپذیرفتند. اینها اثرات زیادی برای جمهوری اسلامی و دفاع مقدس به ارمغان آوردند.
 
توپخانه قدرتمند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اینگونه به دست فرمانده شهید حسن تهرانی مقدم و شهید حسن شفیع زاده شکل گرفت و فرماندهان بزرگی مثل شهید جراح و شهید یزدانی و جان نثاری. اینان شهیدانی بودند که در این مکتب و در این جمع حضور پیدا کردند و نقش پربرکت و پرانرژی را در دوران دفاع مقدس داشتند.
در عملیات والفجر 8 توپخانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی موثر بود و زمین و زمان از غرش توپخانه سپاه اسلام میلرزید.
 
* انسانهای نمونه
 
انقلاب اسلامی ما انسانهایی را بوجود آورد که این انسانها، انسانهای نمونه هستند.
 
هنر هر مکتب و هر نظام این است که بگوید من چه انسانهایی را تربیت کردم، انقلاب امام کسانی چون شهید حسن تهرانی مقدم را تربیت کرد، مثل شهید مهدی باکری و شهید حسن شفیع زاده و ...
 
ایشان در اخلاق و روش و مدیریت انسانهایی هستند که اگر خوب بخواهیم اینها را به بشریت معرفی کنیم بشر می تواند از اینها الگو برداری کند و ما می توانیم در صحنه های مختلف اینها را مطرح کنیم که بتوانند الگو و نمونه باشند.
 
مناسب ترین فردی که بتواند سامانه موشکی سپاه جمهوری اسلامی را پایه گذاری کند ایشان بود چون بر نقشاش مسلط بود، ایشان کسی بود که نشان در گمنامی یافته بود. اینگونه بود که ایشان این ماموریت را انجام دادند، ایشان کار بزرگی را انجام دادند که ما امروز از کار بزرگ ایشان بهره می گیریم.
 
* خصوصیات ممتاز
 
ایشان از لحاظ اخلاقی یک خصوصیات ممتازی داشت اولا بسیار خوش اخلاق بود و جاذبه بالایی داشت و واقعا انسان باتقوایی بود. ایشان می توانست از فرماندهان اصلی سپاه و نیروهای مسلح باشد، دنبال خدمت بود، دنبال مقام نبود. سرباز گمنامی بود که میخواست ببیند کجا موثر است و بتواند موثر واقع شود آن کار را انجام دهد.
 
خودش تصمیم گرفت در جبهه جهاد خودکفایی سپاه وارد عرصه شود و الحمدلله کاری که ایشان انجام داد و در مراحل پایانی بود و قطعا توسط همرزمان ایشان دنبال میشود.
 
این شهید و همرزمانش در این مسیر اجر مجاهدتهایشان را گرفتند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اجر جهاد، شهادت است.
 
شهید حسن تهرانی مقدم در خط مقدم اخلاص و تقوا و تلاش قرار داشت او باید اجر این مجاهدتها را میگرفت، حق این بود که به شهادت برسد و مطمئنا خون مطهر و پاک او راه او را به حداعلی به پیش خواهد برد.
 
این شهید بزرگوار و این فرمانده سلحشور و این انسان با اخلاص راهی که گشودند راهی است که ان شاءالله راه صلاح این ملت است و پشتوانه قوی برای این ملت درست کردند و قطعا روح پاک و مطهر و نورانی این شهید باز همراه همرزمان او خواهد بود.
 
همانطور که مرحله به مرحله توان نیروهای مسلح با خون پاک این بزرگواران آبیاری شده و رشد پیدا کرده ، ان شاءالله این مسیر و این راه تداوم پیدا خواهد کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار