سرهنگ سیف:

مرحله دوم رزمایش "الی بیت‌المقدس" برگزار می‌شود

معاون مقاومت مردمی بسیج گفت: در ادامه سلسله رزمایش‌های سال ۹۲ بسیج با نام "الی بیت‌المقدس"، مرحله دوم این سلسله رزمایش‌ها پنج‌شنبه و جمعه این هفته در تمامی شهرهای چهار استان کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ - 06November 2013

مرحله دوم رزمایش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ نصرت الله سیف معاون مقاومت مردمی بسیج از برگزاری دومین مرحله از سلسله رزمایش های الی بیت المقدس بسیج در چهار استان کشور خبر داد و اظهار داشت: این مرحله از مراحل هشت گانه رزمایش های الی بیت المقدس با حضور گردان های بیت المقدس و کوثر بسیج در تمامی شهرهای چهار استان، کرمانشاه، همدان، مرکزی و قزوین روز های پنج شنبه و جمعه برگزار می شود.

سرهنگ سیف با بیان این که این مرحله از سلسله رزمایش های الی بیت المقدس با محوریت قرارگاه فرعی دوم امام هادی(ع) برگزار خواهد شد، افزود: در این مرحله پدافند غیر عامل، امداد و نجات، دفاع از کوی و برزن مورد تمرین گردان های بیت المقدس و کوثر قرار می گیرد.

دبیر قرارگاه امام هادی (ع) با اشاره به تاکتیک های مورد تمرین در این رزمایش ادامه داد: تاکتیک های پدافند دورادور، عملیات ضد هلی برن، عملیات تاخت، دفاع از مراکز مهم و حساس و دفاع سرزمینی از جمله مواردی هستند که انجام آن ها توسط گردان های حاضر در رزمایش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سرهنگ سیف با اشاره به اهداف این سلسله رزمایش ها خاطرنشان کرد: ارتقا توانایی ها و آمادگی های رزمی یگان های بیت المقدس و کوثر بسیج، آمادگی برای کمک به آحاد مردم در مقابله با بلایا و حوادث، ارزیابی آموزش های رزمی و غیر رزمی مرتبط ارائه شده به بسیجیان در طول سال گذشته و امسال، حفظ و انسجام و وحدت رویه در کلیه نیروهای سازمان بسیج و حفظ روحیه ایثارگری در بسیجیان از جمله اهدافی است که در این رزمایش ها به دنبال دستیابی به آن ها هستیم.

معاون مقاومت مردمی بسیج به بیان تفاوت این سلسله رزمایش ها با سلسله رزمایش های سال 91 نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته سلسله رزمایش های الی بیت المقدس به شکل استانی در 32 مرحله برگزار شد اما امسال با تدبیری جدید، سلسله رزمایش های امسال بصورت هشت مرحله ای در قالب هشت قرارگاه فرعی امام هادی(ع) و در هر مرحله با حضور چهار تا شش استان یا به اعتباری سپاه استانی برگزار می شود.

وی عنوان داشت: تفاوت دیگر این سلسله رزمایش ها در گستره آن در سطح تمام شهرهای استان ها است، در حالی که رزمایش های سال گذشته در هر استان در یک منطقه انجام می شد؛ اما این رزمایش ها با توجه به بلوغی که در سطح نواحی مشاهده می شود در تمام شهرهای استان ها جهت مقابله با تهدیدات برگزار خواهد شد.

دبیر قرارگاه امام هادی (ع) درباره گردان های واکنش سریع بیت المقدس و کوثر تصریح کرد: این گردان ها سال گذشته پا به عرصه ظهور گذاشته و بحمدلله توانستیم با همراهی بسیجیان صدها گردان واکنش سریع بیت المقدس و کوثر را به سرعت شکل دهیم و آموزش های لازم برای حضور سریع و به موقع در مواقع لازم را به آن ها بدهیم.

وی افزود: این گردان ها در واقع عصاره نیروهای بسیجی پایگاه ها هستند که از گردان های عاشورا و الزهرا گلچین شده و در مواقع لازم علاوه بر ماموریت های عادی خود به کمک سایر یگان های مربوطه نیز می پردازند.

سرهنگ سیف در پایان ابزار امیدواری کرد: تا پایان امسال با انجام هشت مرحله رزمایش الی بیتالمقدس سال 92، بسیج در بعد عملیاتی و واکنش در مقابل تهدیدات به سطح مطلوبی از آمادگیهای لازم برسد.  

نظر شما
پربیننده ها