حجت الاسلام موسوی در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام:

نهادینه شدن شهادت طلبی، امنیت ملی ایران را متحول می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: اگر مسئله شهادت طلبی در فرهنگ ما نهادینه شود در حوزه امنیت ملی نیز تاثیر گذار است. زیرا فرهنگ شهادت طلبی فقط متعلق به حوزه فرهنگ نیست در حوزه اقتصاد،‌ سیاست و امنیت نیز تاثیرات فراوان دارد.
کد خبر: ۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ - 06November 2013

نهادینه شدن شهادت طلبی، امنیت ملی ایران را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امروز چهارشنبه 15 ابانماه ، مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام تازه تفحص شده در منطقه 15 تهران و دانشکده فنی و حرفهای ولیعصر (عج)برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، خطیب و ذاکر اهل بیت(ع) در مراسم تدفین با اشاره به آرمانهای شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: مراسم تدفین شهدای گمنام خاستگاه تبیین آرمان شهدا است. اگر امروز این دو شهیدی که در اینجا به خاک سپرده میشوند، بخواهند در جایگاه قرار گرفته و حرف و پیامشان را با بچههای این دانشگاه بیان دارند چه میگویند؟ آیا از ما سوال میکنند چرا مثل آنها در مقابل گلوله مستقیم قرار نگرفتهایم یا خواهند پرسید با آرمان ما آشنا شدهاید.
 
این خطیب و ذاکر اهل بیت ادامه داد: آنها میپرسند آیا میدانید برای چه رفتید و چرا قریب 30 سال است که استخوانهایمان زیر خاک عراق بوده و امروز آنها را آوردهاند. آنها اگر بخواهند حرف بزنند میگویند مثل ما زندگی کنید و آن چه را که ما در سر میپروراندیم اجرا کنید. ارزش انسان به چیزی است که در سر میپروراند.
 
وی افزود: چرا امروزه شهدای گمنامی که هویت آنها را نمیشناسیم وقتی به این دانشگاه پا گذاشتند فضای دانشگاه را شلوغ کرده و همه را منقلب نمودند؟ این نشان دهند این است که حماسه و کربلا هنوز زنده است و بعد از 1400 سال هنوز رقیه(س) 3 ساله در کربلا جاذبه دارد. یکی از ویژگیها و باورهای قلبی شهدا مسئله شهادت طلبی بود.
 
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: شهادت طلبی فرهنگی است که مخصوص ایدئولوژی شیعی و جهان بینی اسلام است. دشمن مکتب انسان ساز تشیع به شدت از اینکه مسئله شهادت در دانشگاههای ما مطرح شود میترسد و نمیخواهد شهدا به عنوان قهرمانان جنگ در دانشگاه تدفین شود و این چنین دختران و پسران دانشجو برای دیدن و زیارت آنها بیایند.
 
این خطیب و ذاکر اهل بیت (ع) در خصوص دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام زمان(عج) دغدغهها و اولویتهای مختلفی دارند. چرا ایشان هر دانشگاهی که میروند اول به شهدای گمنام سر میزنند؟ آن کسی که میداند مسئله ولایت مسئله محوری عالم است نباید منتظر سخنان و جملات رهبری باشد بلکه باید مفاهیم را از منش ایشان دیده و درک کند. سرزدن به مشاهد شهدا، حضور در گلزار شهدای شهرها وجلسه با خانواده محترم شهدا از جمله دلایلی است که نشان میدهد که مقام معظم رهبری میخواهد فرهنگ شهادت طلبی را مطرح کنند.
 
حجت الاسلام موسوی با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی و فرهنگ تشیع در آن گفت: 8 سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و دشمنان بودند مسئله شیعی در ایران با دیگر کشورها فرق میکند رزمنده 13 ساله خود را به زیر تانک میاندازد و به دنبال آن امام میفرماید رهبر ما همان طفل 13 ساله است.
 
این خطیب و ذاکر اهل بیت (ع) ادامه داد: فوکویاما معتقد بود ایران را نمیتوان با جنگ نظامی از پا در آورد به همین دلیل است که سراغ تهاجم فرهنگی میروند. اختلاط دختر و پسر، دوری از فرهنگ شهادت طلبی و اعتیاد از جمله چیزهایی است که دشمن میخواهد آنها را به فرهنگ ما تحمیل کند تا به این وسیله نظام را از پا در آورد. شهدا برای اسلام از همه چیزشان گذشتند  خدا را شکر میکنیم که امروزه در دانشگاهها مسئله تدفین شهدا حل شده است و بهترین آنها در این دانشگاهها تدفین میشوند.
 
وی افزود: اولین آرزو و آرمان شهید این بوده که با شهادت خدا را ملاقات کند مثل شهدای کربلا که همگی آرزوی شهادت داشتند امام زمان (عج) نیز وقتی ظهور کنند برای سپاه خود کسانی را جمع میکند که عاشق شهادت هستند. اگر مسئله شهادت طلبی در فرهنگ ما نهادینه شود در حوزه امنیت ملی نیز تاثیر گذار است. زیرا فرهنگ شهادت طلبی فقط متعلق به حوزه فرهنگ نیست در حوزه اقتصاد، سیاست و امنیت نیز تاثیرات فراوان دارد. دومین آرمان شهدا مسئله ولایت فقیه بود.
 
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: چنانچه نگاهی به وصایای شهدا بیاندازید درصد قابل توجهی را ملاحظه میکنید که به  مسئله امام و ولایت فقیه اشاره کردهاند. موضوعی که به عنوان سومین آرمان آنها میتوان معرفی کرد این است که شهدای ما با صلابت در مقابل استکبار ایستادند. از مواضع خود کوتاه نیامدند کسانی مثل شهید محسن وزوایی مواضعی داشتند که میگفتند جنگ جنگ تا رفع فتنه از کل عالم. اینها نگاهشان، نگاه حداکثری بود.
 
وی در پایان با اشاره به انتساب برخی صحبتها و جریانات به امام راحل گفت: اگر صفحه آخر وصیت نامه امام (ره) را نگاهی بیندازید، میبینید که امام(ره) فرمودهاند هر کسی خواست حرفی را به من استناد بدهند باید فیلم ،صوت و یا متنش موجود باشد. ما نباید پا روی خون شهید بگذاریم و مواضع استکبارستیزی را کنار نخواهیم گذاشت. چیزی که از مکتبمان یاد گرفتیم این است که اگر آمریکا و قدرتهای استکباری هم با ما کاری نداشته باشند، ما با آنها کار داریم و علیه شان موضع خواهیم گرفت.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار