آمادگی 15 مرکز برای ارائه خدمات روادید در ایام اربعین

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به آمادگی 15 مرکز برای ارائه خدمات روادید در کشور در ایام اربعین گفت: با 4 مرکزی که در گذشته داشتیم مقرر شد که 11 دفتر در شهرهای مختلف تعیین شده برای صدور ویزا آماده شود.
کد خبر: ۵۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ - 09November 2015

آمادگی 15 مرکز برای ارائه خدمات روادید در ایام اربعین

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسین ذوالفقاری معاوون امنیتی انتظامی وزارت کشور در حاشیه جلسه خود با استانداران برای تصمیمگیری تمهیدات لازم در ایام اربعین در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه خود پرداخت و اظهار داشت: در جلسه امروز درباره اربعین تصمیم گرفته شد که هم در سطح ملی و هم در سطح استانهای کشور و هم در حوزه ستادی که در عراق داریم هماهنگی صورت بگیرد.

وی افزود:جلسه امروز بیشتر برای تبادل نظر درباره موضوعات اساسی و تصمیمگیری برای سازماندهی بهتر در ارائه خدمات بود که در این جلسه در ارتباط با بحث ویزا و مشارکت برخی شرکتهای مورد نظر، سفارتخانه مورد بررسی قرار گرفت در نهایت تصمیمگیری شد وزارت امور خارجه با هماهنگی دستگاههای تعیین شده در این ارتباط در کوتاهترین زمان ممکن توافق لازم را داشته باشند و مقرر شد در 11 نقطه دفاتری برای صدور ویزا در شهرهای تعیین شده در نظر گرفته شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد:در این جلسه به استانداران گفته شد که کمک کنند تا این دفاتر به طور صریح راهاندازی شود و ما بتوانیم خدمات صدور ویزا را در نقاط مختلف اعلام شده در سطح کشور داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم که در مجموع اکنون با 4 مرکزی که در گذشته داشتیم 15 مرکز برای ارائه خدمات روادید در کشور آماده میشود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تمهیدات برای امنیت جان زائران تصریح کرد: ما در مقوله امنیت دو بخش داریم. امنیت زائران در داخل کشور و امنیت زائران در داخل عراق که در حوزه داخلی مسئولیت امنیت زائران با نیروی انتظامی و همکاری وزارت اطلاعات و نیروهای بسیج و سپاه که در بخشهای تعیین شده است و مسئولیت جان زائران در عراق عملا بر عهده دولت عراق است که پیشبینیهای لازم و تمهیدات مربوطه را انجام دادند و برای این امر آمادگی دارند.

ذوالفقاری از انتخاب دینپرست به عنوان سخنگوی ستاد اربعین خبر داد و اظهار داشت: موضوع دیگری که در این جلسه درباره آن بحث و بررسی شد آن بود که با مذاکراتی که با دولت عراق انجام دادیم مقرر شده است که هیچ کسی بدون گذرنامه و ویزا از کشور خارج نشود و برنامهریزیهای لازم صورت گرفته است تا افراد با صدور ویزا و گذرنامه از کشور خارج شوند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان این توصیه که افراد به صورت انفرادی و بدون گذرنامه و ویزا به نقاط مرزی عزیمت نکنند، تصریح کرد: از طرفی درباره این امر صحبت کردیم که افراد و حرکت زائران ساماندهی شود و افراد در هر شهر از همان شهر به طور سازماندهی شده و داشتن مسئول حرکت کنند تا در مسیر دچار مشکل نشوند.

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تاکید داریم که افراد به صورت انفرادی حرکت نکنند و حتی به دستاندرکاران اعلام کردیم که اگر افرادی نادانسته به صورت انفرادی به مرزها مراجعه کردند آنان را نگه دارند تا بتوانیم این امر را ساماندهی کنیم و بتوانند با تعیین یک مسئول در مراسم شرکت کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور  از شرکت 2 تا 3 میلیون زائر در ایام اربعین خبر داد و اظهار داشت: به جز تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه که کنسولگری داریم، شهرهای خرمشهر، سوسنگرد، ایلام، تبریز،مازندران، یزد،کرمان، شیراز، اصفهان، قم و کرج اضافه شد تا بتوانیم خدمات دیگری را برای صدور ویزا داشته باشیم.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تمهیداتی برای سوخت خودروها و دستگاههای حمل و نقل در ایام اربعین سنجیده شده است، گفت: در این موضوع دو مسئله داریم. اول آنکه نیازمند هماهنگیهای طرف عراقی هستیم، که من با وزیر کشور عراق در این مورد صحبت کردم و آنها قول دادند که این موضوع را بررسی کنند و مسئله مهم در این زمینه وجود امکانات، زیرساختها درباره سوخت و تعمیرات در کشور عراق است که اگر این امر محقق شود این کار را انجام میدهیم.

وی ادامه داد: برنامهریزی که اکنون انجام شده است آن است که زائرین را تا مرز انتقال دهیم و پس از آن با شهرداری تهران و شهرداری البرز در مرز مهران و شهرداری آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در حوزه مرز چذابه تا شلمچه و بصره هماهنگیهایی انجام شده است تا افراد را انتقال دهند، در حوزه مهران نیز هماهنگیهایی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است که وسایل نقلیه خود را در آنجا مستقر کنند تا افراد را به نقطه بعدی نجف انتقال دهیم این برنامهریزی است که تاکنون انجام شده همچنین سیستم حمل و نقل عمومی و شهری عراق نیز وجود دارند که میتوانند سرویسدهی را انجام دهند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: آنچه برنامهریزی شده است این است که چنانچه بتوانیم تغییراتی را ایجاد کنیم، این کار را انجام میدهیم تا بتوانیم تسهیلات بیشتری را به مردم ارائه دهیم اما در حوزه داخلی نیز برای خودروهایی که از مناطق مختلف کار حمل و نقل را انجام میدهند، کمیته حمل و نقل پیشبینیهای لازم را برای سوخت انجام داده و ساماندهی در این زمینه صورت گرفته است که با ساماندهی که امسال صورت میگیرد احتمالا شاهد حضور کمتری از افراد با خودروهای شخصی در مناطق مرزی هستیم اما تمهیدات لازم در این زمینه پیشبینی شده است تا مشکلی نداشته باشیم.

ذوالفقاری در پایان با بیان اینکه امنیت داخل برعهده دستگاهها و امنیت در حوزه خارج برعهده دولت عراق است تصریح کرد: تهدیداتی را که در این زمینه وجود دارد مورد توجه قرار میدهیم و پیشبینیهای لازم انجام شده است تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار