وزیر اقتصاد ایران و تجارت خارجی بوسنی یادداشت تفاهم امضا کردند

در دیدار وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی و هرزگوین با وزیر اقتصاد کشورمان، با تاکید بر توسعه و گسترش روابط تجاری، یادداشت تفاهمی میان دو کشور امضا شد.
کد خبر: ۵۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ - 09November 2015

وزیر اقتصاد ایران و تجارت خارجی بوسنی یادداشت تفاهم امضا کردند

به گزارش گروه اخبار داخلی خبرگزاری دفاع مقدس، در این دیدار علی طیب نیا ابراز امیدواری کرد برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، زمینه گسترش همکاری های دو کشور را فراهم کند.


وی تاکید کرد: با توجه به روابط سیاسی مثبت، شایسته است روابط و مناسبات اقتصادی را به سطح روابط سیاسی ارتقاء دهیم.


طیب نیا به حضور هیات های متعدد از نقاط مختلف دنیا به کشورمان نیز اشاره و تصریح کرد: ایران برای روابط با کشور بوسنی اهمیت ویژه و ممتازی قائل است؛ دو کشور قابلیت ها و استعدادهای قابل توجهی برای توسعه حجم روابط تجاری دارند.


وی تاکید کرد: برگزاری منظم و مستمر اجلاس مشترک دو کشور می تواند به رفع موانع و گسترش همکاری های ایران و بوسنی و هرزگوین کمک کند.


وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به نقش مهم برقراری روابط کارگزاری و ایجاد شعب بانک های دو کشور برای توسعه روابط گفت: همکاری های بانکی و بیمه ای شرط لازم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری است.


در ادامه این دیدار میرکوشاروویچ، وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی و هرزگوین نیز با ابراز خرسندی از امضای یادداشت تفاهم گفت: در این سفر نمایندگان شرکت های مختلف و اتاق بازرگانی بوسنی و هرزگوین، مذاکرات خوبی با طرف های ایرانی داشتند.


وی تاکید کرد: دو کشور پتانسیل های بسیار خوبی برای همکاری و سرمایه گذاری دارند و می توانند ظرفیت های اقتصادی و تجاری را افزایش دهند.


میرکوشاروویچ افزود: بوسنی و هرزگوین در شرایط و موقعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم در آینده نزدیک در خواست نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را بدهیم.


در ادامه وزیران دو کشور و هیات همراه در دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی شرکت کرده و به بررسی راهکارها و ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری پرداختند.


بر اساس این گزارش یادداشت تفاهم دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی توسط وزیران دو کشور امضاء شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار