4 توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی

طی نامه‌ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری، 4 توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی به معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.
کد خبر: ۵۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ - 11November 2015

4 توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، معاون اول رئیسجمهور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن اقتصاد کشور و مشارکت آحاد مردم در فعالیتهای اقتصادی، خاطرنشان کرد: ایران از ظرفیتها و امکانات فراوانی برخوردار است که در راس این ظرفیتها نسل جوان تحصیلکرده کشور است که لازم است با توجه به این ظرفیت مهم، تدابیر موثری برای مشارکت دادن مردم و جوانان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور اندیشیده شود.


وی افزود: توصیهها و رهنمودهای مقام معظم رهبری که در قالب نامهای از سوی دفتر ایشان ارسال شده است، به همه دستگاههای اجرایی دولت ابلاغ خواهد شد تا همه وزارتخانهها و دستگاهها براساس منویات رهبر معظم انقلاب اقدام کرده و در راستای تحقق آن تلاش کنند.


معاون اول رئیسجمهور افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایتهای ایشان، فرصتی بسیار خوب برای دولت است و بیتردید برکات زیادی برای توسعه کشور و حل مشکلات مردم دربر خواهد داشت.


رهنمودها و توصیههای رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص چگونگی اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی طی نامهای توسط دفتر معظم له به عنوان دکتر جهانگیری به شرح ذیل ارسال شده است:
 -1
رویکردهای اقتصاد مقاومتی (عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش بنیانی، درونزایی و برونگرایی) در همه برنامهها (از جمله برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی) و فعالیتهای دستگاههای اجرایی حاکم گردیده و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها منوط به این برنامهها نگردد. باید اطمینان حاصل شود که کلیه اقدامات دستگاهها منطبق با این سیاستها است.


 -2
برنامه اقتصاد مقاومتی نباید برنامهای مجزا از برنامه ششم توسعه باشد. برنامه اقتصاد مقاومتی باید در قالب برنامه ششم توسعه تدوین و پیگیری گردد. در ابلاغیه سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده است.


 -3
تعیین نقش دستگاههای اجرایی و مناطق جغرافیایی، زمان بندی اجرایی پروژهها و اهداف کوتاه مدت (تاپایان دولت یازدهم)، میان مدت (پایان برنامه ششم) و بلند مدت (انتهای چشمانداز بیست ساله) صورت پذیرفته و کلیه دستگاههای اجرایی نسبت به آن پاسخگو شوند.


 -4
به حرکت درآوردن و تعیین نقش آحاد جامعه جهت مشارکت در فعالیتهای اقتصادی و توانمندسازی آنها و بکارگیری کلیه ظرفیتهای کشور به ویژه جوانان مورد توجه قرار گرفته و برنامهها تنها ناظر بر بخشهای دولتی نباشد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار