طرح صف‌بندی زیارت در روضه منوره حرم مطهر رضوی متوقف شد

طرح آزمایشی صف‌بندی زیارت بانوان در روضه منوره حرم مطهر امام رضا(ع) پس از گذشت یک هفته از اجرای آن متوقف شد.
کد خبر: ۵۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ - 11November 2015

طرح صف‌بندی زیارت در روضه منوره حرم مطهر رضوی متوقف شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آستان قدس رضوی دیروز به نقل از معاون اماکن متبرکه و امور زائران این آستان گزارش داد: صفبندی زیارت در روضه منوره در قسمت بانوان به صورت کاملا آزمایشی اجرا شد.


سیدخلیل منبتی افزود: با وجود رضایت 90 درصدی زائران در نظرسنجیهای اداره کل روابط عمومی و ارزیابیهای میدانی از این طرح که باعث نظم بیشتر در اطراف روضه منوره به ویژه در بخش خواهران بود، صفهای طولانی که نشانگر اشتیاق زائران برای زیارت ضریح منور و تبرک جستن از مضجع شریف امام رضا(ع) است باعث شد اجرای این طرح آزمایشی متوقف شود.


وی گفت: این طرح صرفا بخاطر ایجاد صفهای طولانی، فقدان همکاری و تاخیر برخی زائران در روضه منوره متوقف شد اما شیوه منظمسازی و هدایت زائران در صفوف همچنان در رواق مبارکه دارالاجابه حرم مطهر اجرا میشود.


معاون اماکن متبرکه و امور زائران  آستان قدس رضوی افزود: طرح صفبندی زیارت زمینه تشرف آسان تر گروه قابل توجهی از زائران مانند بیماران، سالمندان، کودکان و زنان باردار را فراهم و نظم و آرامش خوبی را به ارمغان آورده بود.


وی ادامه داد: صفهایی طویل و البته پر از امید و نشاط که در حرم مطهر حضرت رضا(ع)  تشکیل میشد نشاندهنده ارادات قلبی  مردم ایران اسلامی به ساحت اهلبیت عصمت و طهارت(ع) است.


منبتی  با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی ماه صفر و تشرف میلیونی زائران به حرم منور امام رضا(ع) گفت: تداوم  اجرای این طرح در ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) بطور قطع مشکلاتی را به وجود میآورد لذا با صلاحدید کارشناسان و انجام مطالعات، اجرای این طرح در اطراف روضه منوره به حالت  تعلیق درآمد.

نظر شما
پربیننده ها