حجت­ الاسلام و المسلمین آل ­هاشم در مشهد عنوان کرد؛

ولایت ­پذیری و اقتدار نیروهای مسلح از عوامل دفع شرّ استکبار از کشورمان است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا: وحدت مردم و مسلمانان در داخل و خارج کشور و حرکت حول محور ولایت نه عقب ­تر و نه جلوتر، حفظ روحیه انقلابی­ گری، اقتدار نیروهای مسلح، مانوس شدن با فرهنگ قرآنی، موضع­ گیری صحیح و به موقع، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و تداوم راه امام راحل که امروز در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا است عواملی است که باعث دفع شرّ استکبار می­ شود.
کد خبر: ۵۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ - 11November 2015

ولایت ­پذیری و اقتدار نیروهای مسلح از عوامل دفع شرّ استکبار از کشورمان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، اختتامیه شانزدهمین گردهمایی منطقه­ ای آمران به معروف و ناهیان از منکر کوی­ های سازمانی و بیمارستانها و تالارهای پذیرایی آجا در استان­های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی به همت قرارگاه منطقه­ ای شمال­ شرق نزاجا در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که جوانان نمونه و فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نیز حضور داشتند حجت­ الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل­ هاشم، نماینده ولی­ فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا ضمن عرض تسلیت ایام محرم در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: خدا را شاکریم که به برکت فریضه امر به معروف و نهی از منکر شهرک­ های ارتش جمهوری اسلامی از سالم­ ترین شهرک­های سطح جامعه است.

برگزاری جشنواره حدیث از ابتکارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

وی افزود: در سایه تعالیم و آموزه­ های دینی و در تداوم انجام فعالیت­های فرهنگی در ارتش، امسال پنجمین جشنواره حدیث در ارتش برگزار شد و این از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی و از ابتکارات سازمان عقیدتی سیاسی است. در این دوره، خانواده­ های پرسنل ارتش موفقیت­ های خوبی را کسب کردند.

حضور 12 هزار از خانواده بزرگ ارتش در مراسم اعتکاف امسال

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا در ادامه با اشاره به خودسازی کارکنان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در سایه فریضه امر به معروف و نهی از منکر جوانان شاغل در ارتش جمهوری اسلامی موفق­ترین جوانان ما هستند. در مراسم اعتکاف امسال 12 هزار نفر از ارتشیان و خانواده­های آنها حضور داشتند. به برکت عمل به قرآن روزهای دوشنبه در سطح دانشگاه­های ارتش، فضایی دیگر حاکم است. در این روز هزاران دانشجو روزه­دارند و روزه مستحبی می­ گیرند، و این از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است.

انس با فرهنگ قرآنی زمینه ساز موفقیت های بزرگ

حجت­ الاسلام و المسلمین آل ­هاشم خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم با قرآن و احکام قرآنی انس بیشتری بگیریم قطعاً در همه زمینه ­ها موفق خواهیم بود. اگر می­ بینید در جنگ سی­ وسه روزه، حزب­ الله بر اسرائیل غلبه می­­ کند و هیمنه شصت ساله این رژیم را در هم می­ شکند به خاطر انس با قرآن و پیاده کردن فرهنگ قرآنی است.در دفاع مقدس نیز جوانان ما با فرهنگ قرآنی مانوس بودند که به این پیروزی عظیم دست یافتند.

هر اصلاحی نقطه آغازش خود انسان است

نماینده ولی­ فقیه در ارتش در ادامه سخنانش ویژگی­های آمر به معروف و ناهی از منکر بیان کرد و افزود: سعی کنیم در انجام این فریضه، ابتدا امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده خود آغاز کنیم. به هنگام امر به معروف و به خصوص نهی از منکر سعی کنیم در کنار مردم باشیم نه در مقابل آنها. با اخلاق حسنه و برخوردی خوب و مناسب این فریضه را انجام دهیم تا نتیجه عکس نگیریم. تذکر لسانی را هم مد نظر داشته باشیم و آن را هم با رویی گشایی انجام دهیم.

تلاش دشمن برای بهربرداری سیاسی از برجام بر علیه نظام

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا تصریح کرد: تلاش استکبار در این برهه از تاریخ کشورمان این است که از موفقیت ایران اسلامی در مسئله برجام، که در سایه تلاش مجاهدان عرصه هسته ­ای کشور به دست آمده بهره­ برداری سیاسی کند و از آن بر علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند. اینجا وظیفه ما نهی از منکر و امر به معروف است. تلاش آمریکا تبدیل کردن برجام به ابزاری برای مهار راهبردی کشور و نفوذ در کشور پس از برجام است. مردم باید هوشیار و مراقب باشد.

خطر نفوذ دشمن و لزوم هوشیاری و بیداری مردم

حجت­ الاسلام و المسلمین آل­ هاشم در بخش دیگری از سخنانش در مورد خطر نفوذ دشمن در کشور گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی، دشمن خیال نفوذ به کشور را در سر می­ پروراند و امروز نیز خطر این نفوذ هنوز ادامه دارد که عمیق ­ترین آن نفوذ فرهنگی است و از طریق تغییر باورهای دینی و مبانی اعتقادی و ترویج فرهنگ بیگانه با عرضه محصولات فرهنگی سیاست­های فرهنگی خود را در کشور پیاده می­ کند.

نماینده ولی­ فقیه در ارتش در خصوص نفوذ سیاسی دشمن تاکید کرد: دشمن سعی دارد در دستگاه­های تصمیم ­گیر و تصمیم ­ساز نفوذ کند. اختلاف ­افکنی بین دولت و ملت، فاصله گرفتن از ارزش­های انقلابی و بی ­تفاوتی، ایجاد دو دستگی در جامعه، فعال کردن حامیان غرب در ایران راه­هایی است که دشمن برای نفوذ سیاسی در پیش گرفته است.

تبیین سابقه سیاه آمریکا

حجت ­الاسلام و المسلمین آل­ هاشم با بیان راه­های مقابله با نفوذ دشمن که در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می­ شود افزود: شناخت توطئه­ های دشمن، تحکیم روحیه انقلابی، حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان­های انقلاب اسلامی عواملی است که اگر آنها را عملیاتی کنیم جلو نفوذ دشمن را خواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت: برای اجرایی شدن این راهکارها به یک دستورالعمل نیاز است، که بندهای آن عبارتند از تبیین سابقه سیاه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی و خیانت­ هایی که صورت گرفته است، تحکیم ارزش­ها و باورهای اسلامی در جامعه، اقبال توده­ های جامعه به کارآمدی نظام اسلامی، ارتقاء سطح وحدت و همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولین، هوشمندی و تدبیر و آینده ­نگری در مقابل توطئه­ های دشمن، خودداری از وابستگی به دشمن و خود باوری و خوداتکایی و پذیرفتن این حقیقت که ما می­ توانیم.

دفع شرّ دشمن

 نماینده ولی­ فقیه در ارتش در بخش پایانی سخنانش تنها راه دفع شرّ استکبار ایستادگی و مقاومت دانست و خاطر نشان کرد: وحدت مردم و مسلمانان در داخل و خارج کشور و حرکت حول محور ولایت نه عقب­ تر و نه جلوتر، حفظ روحیه انقلابی­ گری، اقتدار نیروهای مسلح، مانوس شدن با فرهنگ قرآنی، موضع­ گیری صحیح و به موقع، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و تداوم راه امام راحل که امروز در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا است عواملی است که باعث دفع شرّ استکبار می­ شود.     

نظر شما
پربیننده ها