رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

ایجاد و حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف است/ ضرورت شناخت معروفات و منکرات در نیروهای مسلح

حجت­ الاسلام ­والمسلمین محمدکاظم بهرامی: ملت ایران بزرگترین معروف را که ایجاد نظام اسلامی و همچنین حفظ آن بود را انجام داده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تلاش زیادی کردند تا این نظام را ساقط کنند اما ملت کشورمان با جانفشانی در مدت سی­و­شش سال حکومت جمهوری اسلامی توطئه­ های آنها را نقش بر آب کردند.
کد خبر: ۵۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ - 11November 2015

ایجاد و حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف است/ ضرورت شناخت معروفات و منکرات در نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، آئین اختتامیه شانزدهمین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر از دوره اول در مجموعه آموزشی رفاهی ثامنالائمه (ع) مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت ­الاسلام­والمسلمین رسول مشهوری معاون نظارت و ارزشیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی آجا به تبیین اهداف همایش پرداخت و اظهار داشت: به تأسی از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­ الحسین(ع) که هدف از قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان فرمودند، شانزدهمین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر از دور اول در آخرین روزهای ماه محرم برگزار گردید.

وی افزود: از سال 1390 با مدیریت و تدابیر نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مقرر شد همایش­های منطقه ­ای امر به معروف و نهی از منکر به صورت کارگاه­های تخصصی دو روزه در نظر گرفته شده و اجرا شود، و امروز بعد از گذراندن دو روز کارگاه تخصصی آموزشی شانزدهمین همایش منطقه­ ای در حال برگزاری است.

حضور 640 آمر به معروف در مجمتع­ های مسکونی ارتش

معاون نظارت و ارزشیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: 640 نفر در ارتش به عنوان ضابط امر به معروف و نهی از منکر هستند، که دارای کارت بوده و در کوی ­های سازمانی در سطح کشور وظیفه انجام این فریضه را بر عهده دارند.

حجت ­الاسلام ­والمسلمین مشهوری ادامه داد: 136 مجتمع مسکونی مربوط به پرسنل ارتش در کشور داریم، که 124 مجتمع ان داری واحد امر به معروف و نهی از منکر بوده و از امکانات برخوردار هستند. در 12 مجتمعی که این واحد تشکیل نشده است به علت آن بوده که ساکنین آن زیر 100 خانوار بودند.

وی در پایان گفت: هر چند دور اول این همایش­های منطقه­ ای و کارگاه­های آموزشی پایان یافته است اما این گام باز هم تداوم خواهد داشت و به حول و قوه­ الهی دور دوم را با رویکرد جدید آغاز و اجرا خواهیم کرد.

بزرگترین معروف ایجاد نظام اسلامی است

در ادامه این همایش حجت­ الاسلام ­والمسلمین محمدکاظم بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزاری اینگونه همایش ­ها را از مصادیق امر به معروف دانست و یادآور شد: در جوامع غربی به خاطر تعالیمی که در جوامعشان دارند به این اصل معتقدند که هیچ­کس حق ندارد در امور فردی افراد دخالت کند، مگر اینکه ضرر اجتماعی به همراه داشته باشد. 

وی افزود: اما در تعالیم اسلامی، هر فرد در قبال دیگران مسئولیت دارد، تا کارهای خیر رواج پیدا کند و کارهای ناپسند انجام نشود. آیات قرآنی و احادیث فراوانی به این مهم اشاره داشته است. اولین آمر به معروف خود خداوند است. وجود ذات اقدس الهی امر به عدل و احسان و نهی از فحشا می­ کند. کسی که این فریضه را انجام دهد بر اساس آیات و روایات جانشین خدا و رسول خدا(ص) است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: بزرگترین معروف ایجاد نظام اسلامی است. ملت ایران بزرگترین معروف را که ایجاد نظام اسلامی و همچنین حفظ آن بود را انجام داده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تلاش زیادی کردند تا این نظام را ساقط کنند اما ملت کشورمان با جانفشانی در مدت سی­و­شش سال حکومت جمهوری اسلامی توطئه­ های آنها را نقش بر آب کردند.

حجت ­الاسلام ­والمسلمین محمدکاظم بهرامی خاطر نشان کرد: بسیاری از ارزشهای اسلامی در طول حیات انقلاب در کشور پابرجا مانده است، اما در این بین بعضی معروف­ها باید احیا شوند و بعضی منکرها ریشه کن شوند. لازمه انجام این کار، شناخت معروفات و منکرات است و لازمه شناخت آنها برگزاری دوره های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر و شیوه­ های آن در نیروهای مسلح است.

ضرورت ایجاد فضای گفتمان ­سازی امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح

سپس سردار عبدالله محمودزاده دبیر شورای راهبری کمیسیون دائمی امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقداماتی که در خصوص اجرای این فریضه در نیروهای مسلح صورت گرفته خاطر نشان کرد: در مورد امر به معروف و نهی از منکر در سالیان متمادی اقدامات زیادی در نیروهای مسلح صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بنا به دستور مقام معظم رهبری شورای راهبری امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح تشکیل شده است. این اقدام ایشان، حاکی از این است که معظم له از نیروهای مسلح انتظار بیشتریی دارند و ما باید در این زمینه یک جهش چشمگیری داشته باشیم.  

دبیر شورای راهبری کمیسیون دائمی امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: ما باید فضایی را در خانواده­ نیروهای مسلح حاکم کنیم تا در سایه آن، فضای گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد و این فریضه مهم، به دور از تعارفاتی که امروزه در نیروهای مسلح متداول است در تمام شئون زندگی این خانواده بزرگ جاری و ساری شود.

سردار محمودزاده در خاتمه افزود: ما باید مسائل معنوی و معروفات را در خود زنده کرده و با شناسایی و احصاء منکرات با برنامه­ریزی و ارائه راهکار مناسب، آنها را از بین ببریم. ما در رفتار و کردارمان باید به گونه ­ای عمل کنیم که ظاهر و باطن ما یکی باشد، تا دیگران این جرأت را پیدا کنند که عیوب یکدیگر را به هم دیگر متذکر شوند.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار