بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها/خسروآبادی در بازدید از غرفه دفاع پرس؛

هویت دفاع مقدس یک اعتبار ارزشمند است/موزه های دفاع مقدس،صلح و انقلاب پل ارتباطی ما با مردم

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگر استان تهران گفت: ابزارهای مانند توپ و تفنگ برای ما اصالت ندارند بلکه کسی که از این ابزار استفاده کرده است برای ما ارزشمند است و به ابزار اصالت بخشیده است و توسعه این مسائل اهمیت دارد چرا که قدمت هویت دفاع مقدس یک اعتبار ارزشمند است.
کد خبر: ۵۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ - 11November 2015

هویت دفاع مقدس یک اعتبار ارزشمند است/موزه های دفاع مقدس،صلح و انقلاب پل ارتباطی ما با مردم

"رجبعلی خسروآبادی " مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگر استان تهران در چهارمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس درگفت و گو با دفاع پرس گفت: در تهران دو گونه گردشگرد وجود دارد، دسته اول گردشگران مسیری و دسته دوم گردشگران مقصدی هستند که به علت پایخت بودن از تهران عبور می کنند و به شهرهای دیگر می روند. بخش دیگری از گردشگران برای دیدن تهران می آیند که جلوه داخلی دارد که علت آن جاذبه های طبیعی و گردشگری تهران است.

وی درباره وضعیت موزه های پایتخت گفت: موزه های صلح، دفاع مقدس و انقلاب به نوعی ارتباط ما با یک عصاره ای از کشور است؛ بعضی مواقع برخی سازه ها نماد هزار ساله تاریخ می شوند اما در همه موارد نمادها ابنیه نیستند و می توانند یک اثر معنوی این کارکرد را داشته باشند. وقتی شما یک موزه دفاع مقدس راه اندازی می کنید یک کار معنوی در آن ثبت می شود که افرادی آمده اند و همین اثر تاریخی که یک بنا دارد را برجا گذاشته اند اما ابنیه نیست بلکه روش زندگی، فداکاری، گذشت، ایثار و دفاع است.

خسروآبادی ادامه داد: همه آن چه که معنوی است و قابلیت لمس شدن ندارد در موزه های انقلاب و دفاع مقدس جمع می شود، درست است در موزه دفاع مقدس ابزارهای مانند توپ و تفنگ وجود دارد اما آن ابزارها برای ما اصالت ندارند بلکه کسی که از این ابزار استفاده کرده است برای ما ارزشمند است و به ابزار اصالت بخشیده است از این جنبه این ابزارها میراث فرهنگی می شوند و توسعه این مسائل اهمیت دارد چرا که قدمت هویت دفاع مقدس یک اعتبار ارزشمند است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگر استان تهران با ارائه راهکاری برای توسعه موزه های انقلاب اظهار کرد: پیشنهاد دارم در حوزه تورگردانی و گردشگری در حوزه دفاع مقدس باید بیشتر کار شود؛ ما در کارگاه های تورگردانی این موضوع را بارها مطرح کرده ایم تا در اراضی عباس آباد که مجموعه کتابخانه ملی، موزه دفاع مقدس و موزه کتاب وجود دارد هماهنگی های ایجاد شود تا گردشگران یک روز را در آن به بازدید بپردازند.

وی تاکید کرد: باید برای رفع رکود از موزه انقلاب و دفاع مقدس دوره گردشگری تعریف شود وقتی اراضی عباسی آباد به عنوان مجموعه ای از موزه انقلاب در نظر گرفته شود هر گردشگری اول به آن علاقه نشان خواهد داد چرا که موزه دفاع مقدس، کتابخانه ملی و موزه کتاب چند خدمت در یک مجموعه ارائه می هد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار