سردار سلامی در رزمایش عاشوراییان قزوین:

حل هیچ مسئله‌ای جز با اراده ‌ایران در غرب آسیا امکانپذیر نیست/ نبرد با استکبار ادامه دارد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز حل هیچ مسئله‌ای در غرب آسیا و جهان اسلام جز با اراده جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر نیست و این مهم به وسیله همین سردمداران نیز پذیرفته شده است.
کد خبر: ۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴ - 07November 2013

حل هیچ مسئله‌ای جز با اراده ‌ایران در غرب آسیا امکانپذیر نیست/ نبرد با استکبار ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسین سلامی" پیش از ظهر امروز در رزمایش بزرگ عاشوراییان که با حضور 40 گردان بیتالمقدس بسیج در قزوین برگزار شد، با اشاره به سابقه درخشان قزوین در عرصه دفاع از انقلاب و ارزشهای آن اظهار داشت: شهیدانی چون بابایی، رجایی و سه هزار شهید استان قزوین نمونه حفظ ارزشها و اهمیت آن در این استان ولایتمدار است.

وی با بیان اینکه، حجتالاسلام مرحوم ابوترابی حقیقتاً مانند یک شهید برای انقلاب بود یادآور شد: حجتالاسلام ابوترابی در سالهای اسارت دِین خود را به انقلاب ادا کرد و بیتردید خدمات این مجاهد بزرگ کمتر از شهادت نبود.
 
جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: 6800 جانباز استان قزوین نشان از وجود مردمانی در این استان است که همچنان سرافراز هستند که بخشی از جان خود را پیش از آنکه بمیرند به خداوند متعال تقدیم میکنند.
 
سلامی با اشاره به تعدادی از شهدای شاخص استان قزوین تصریح کرد: این ستارههای پرفروغ در سپهر جهان اسلام همواره میدرخشند و چراغ راهیابی ما به سعادت و موفقیت هستند.
 
این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبیین عاشورا برای بسیجیان حاضر در رزمایش حرکت انقلاب را در امتداد حرکت عاشورا عنوان و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در امتداد عاشورا و این واقعه عظیم آفرینش حرکت میکند و بیتردید آرمانهای جمهوری اسلامی ایران نیز آرمانهای عاشورایی است.
 
سلامی با تأکید بر دفاع از حریم اسلام در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بدون شک حکمت الهی بر واقعه ژرف و عمیق عاشورا حاکم است.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عاشورا را هنرنمایی تاریخ انسانیت و آفرینش نامید و تأکید کرد: عاشورا قله رفیعی از شجاعت، فداکاری، وفاداری و پاکیزگی است که بیتردید چراغ راه همه بشریت است.
 
سلامی ادامه داد: عاشورا تا ابد مسیر انسانیت را آشکار کرده و به همه انسانها در همه مقاطع نورانیت تبرک میبخشد.
 
این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح وضعیت جهان اسلام در دوران امام حسین (ع) و اهمیت و جایگاه واقعه عاشورا عنوان کرد: هیچ چیز جز خون فرزندان حضرت رسول اکرم (ص) نمیتوانست فکر جاهل و فریب خورده مردم آن عصر را ایجاد کند.
 
وی اضافه کرد: چیزی جز عظمت این واقعه بزرگ نمیتوانست به اسلام علوی در مقابل اسلام اموی حیات بخشد و بیتردید بدون عاشورا اسلام از صحنه روزگار حذف میشد.
 
سلامی تأکید کرد: عاشورا حادثه خفته در نقطهای از زمان و گوشهای از جهان نیست بلکه واقعهای الهامبخش و نجاتبخش برای همه بشریت است.
 
سلامی عاشورا را مدرسه هستی عنوان و تشریح کرد: برای زندگی انسانها در همه اعصار عاشورا حجت است چرا که فرمان امام در همه عصرها برای مردم حجت است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: پیام عاشورا این است که راهی برای عقبنشینی در برابر دشمن ظالم هر چند قدرتمند وجود ندارد و نباید در برابر استکبار هر چقدر قدرتمندتر و بزرگتر باشد سر تعظیم فرود آورد.
 
سلامی با تأکید بر دستاوردهای عظیم عاشورا برای امت اسلام خاطرنشان کرد: اگر گروه حق هر چند اندک در برابر سپاه عظیم کفار بایستد و حق صحنه را ترک نکند یعنی به پیام عاشورا لبیک گفته است.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستادگی حق در برابر کفر را حجت همه انسانها دانست و عنوان کرد: عمل امام، حجتی محدود در زمان و مکان نیست و باید این پیام عاشورا در همه عصرها مورد توجه قرار گیرد.
*حل هیچ مسئلهای جز با اراده ایران در غرب آسیا امکانپذیر نیست
 
سردار سلامی با اشاره به موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران در جهان، اظهار داشت: آنهایی که طرح نظم نوین جهانی را در گذشته ارائه میدادند تا بر همه جهان مسلط شوند و نظام بردهداری را رواج دهند امروز در برابر جمهوری اسلامی ایران کاری از پیش نمیبرند.
 
وی افزود: با نور انقلاب اسلامی ایران سیاستهای آمریکاییها در ایران دفع شده و کشور ایران توانست به قله رفیع انسانیت و معنویت تبدیل شود که نمونه آن نیز خون پاک هزاران شهید گلگون کفن است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اما داستان نبرد با استکبار به همین انقلاب ختم نشد و امروز با وجود گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار با هر ابزاری درصدد است تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.
 
سلامی تصریح کرد: معادلات جهان اسلام نشان میدهد که فصل دخالت بیگانگان در دنیا به پایان رسیده است.
 
وی اضافه کرد: امروز میدان پذیرش نقشههای استکبار از بین رفته و دیگر فصل حکومت حاکمان دست نشانده و وابسته پایان یافته است و مرگ سرکردههای ظلم فرا رسیده است.
 
این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن هر چه در توان داشته برای بازگشت به تاریخ و سرنوشت کشور ما به کار بسته است، اما ملت اراده ملت ایران این آرزوی بیگانگان و مستکبران را محقق نکرده است.
 
سلامی اذعان داشت: دشمنان در جنگ 8 ساله با مدیریت آمریکا حمایت تسلیحاتی اروپا و همچنین حمایت اقتصادی برخی کشورهای عربی هیچ نتیجهای جز تسلیم در برابر اراده ملت ایران نگرفته است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحریمهای ناجوانمردانه علیه ملت ایران یادآور شد: تحریمهای اقتصادی نیز در راستای سست کردن ارائه ملت ایران اعمال شده است ولی نتیجهای جز خودکفایی و حیات اقتصادی کشور نخواهد داشت.
 
سلامی با اشاره به موفقیتهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصههای علمی، عمرانی و دیگر عرصهها اعلام کرد: همه این موفقیتها در سایه همین فشارها و تحریمها به دست آمده و شبکههای عملیات روانی دشمنان نیز که هجوم گستردهای را به اندیشههای مردم ایران آغاز کردهاند در این مسیر موفقیتی نخواهد داشت.
 
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات روانی دشمنان را در راستای انزوای جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کرد: امروز حل هیچ مسئلهای در غرب آسیا و جهان اسلام جز با اراده جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر نیست و این مهم به وسیله همین سردمداران نیز پذیرفته شده است.
 
سلامی عنوان کرد: امروز آرایش جبهه استکبار در مقابل سردمداران ما در ژنو صورت گرفته و سیاستمداران ما عزتمدارانه و با حمایت مقام معظم رهبری و مردم از حقوق حقی مردم ایران در برابر ائتلاف قدرتها دفاع میکنند که این مهم همان ثمره عاشورا است.
 
این مسئول ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: عاشوراست که از ایران خورشیدی روشن در سپهر جهان ساخته است و مکتب حیاتبخش انسانها درسی به انسانها داده که طبق آن عقبنشینی در برابر دشمن، اسیر شدن در دایره ارعاب و کرنش در برابر زیادهخواهی دشمن برای هر ملتی محکوم بوده و چیزی جز عقبماندگی و اسارت در پی ندارد.
 
سلامی یادآور شد: تاریخ معاصر مملو از شکست کشورهایی است که در برابر استکبار عقبنشینی کردهاند و در پی آن نیز چیزی جز بدبختی و عقبماندگی نصیبشان نشده است.
 
وی یادآور شد: ما با ایستادگی در برابر دشمنان هم مقاومت کردهایم و هم پیروز شدهایم و ملت ایران با حافظه تاریخی قوی که دارد تسلط مستکبران انگلیسی و آمریکایی بر این کشور را فراموش نخواهد کرد.
 
وی در خاتمه اذعان داشت: به برکت وجود نسلهای جوان، فداکار و بسیجیان شجاع، امیدان امام و رهبر و تکیهگاه امت اسلامی این مسیر مقاومت در برابر مستکبران را همچنان ادامه میدهیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار