گزارش سالانه اندیشکده آمریکایی:

واشنگتن باید به دنبال راههای گسترش مبادله فرهنگی با ایران باشد

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی تاکید کرد که آمریکا در پی توافق هسته ای (برجام) باید در جست و جوی راههایی برای افزایش مبادله های فرهنگی با ایران باشد.
کد خبر: ۵۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ - 16November 2015

واشنگتن باید به دنبال راههای گسترش مبادله فرهنگی با ایران باشد

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرگزاری دفاع مقدس، در بخشی از گزارش سالیانه این اندیشکده در بررسی تحولات جهان در سال 2016 میلادی، در مقاله ای با عنوان «ایران پس از برجام» نوشته «آنتونی اچ. کوردزمن» دورنمای اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفته است.


در بخشی از این مقاله آمده است: آمریکا باید در صورت امکان در جست و جوی راههایی برای افزایش مبادله های فرهنگی و سایر تعامل با ایران باشد.


نویسنده این مقاله می افزاید: آمریکا همچنین باید درصدد ارتباط برقرار کردن با میانه روهای ایران و مردم این کشور باشد.


کوردزمن نوشت: آمریکا باید گستره فراگیرتری از مذاکرات و مشوق ها را برای ایران ایجاد کند تا ایران در تمام حوزه های دیگری که اکنون متضمن چالش های امنیتی برای آمریکا و متحدانش است ، رویکرد معتدل تری در پیش بگیرد.


تحلیلگر مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی افزود: ممکن است دورنمایی فوری برای بهبود گسترده در روابط آمریکا - ایران موجود نباشد و واشنگتن هرگز نباید به بهای دوری از متحدان منطقه ای خود به دنبال نزدیکی روابط با ایران باشد.


کوردزمن افزود: توافق هسته ای نشان داده که یک رئیس جمهوری میانه رو در ایران بر سر کار است و بسیاری از مقام های ارشد در ایران نیز میانه رو هستند. برخی از مقام های ایران بر این باورند که منافع راهبردی ایران در همکاری منطقه ای و برخورد با تهدید افراط گرایی است.


در پایان این مقاله آمده است: اینکه برخی از تندروهای ایران تلاش می کنند آمریکا را به عنوان شیطان به تصویر بکشند نباید منجر به این شود که آمریکا نیز ایران را دشمن به تصویر بکشد. آمریکا باید هر کاری می تواند برای تشویق تغییر و تحول در ایران انجام دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار