جنگنده‌های عربستان مناطق مختلف یمن را با بمب‌های خوشه‌ای بمباران کردند

یکی از فرماندهان نظامی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که جنگنده‌های عربستانی امروز (دوشنبه) مناطق مختلف یمن را با بمب‌های تحریم شده خوشه‌ای بمباران کردند.
کد خبر: ۵۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ - 16November 2015

جنگنده‌های عربستان مناطق مختلف یمن را با بمب‌های خوشه‌ای بمباران کردند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عبد الله السلامی»، از فرماندهان نظامی جنبش انصار الله یمن در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، تصریح کرد: نیروهای یمنی پس از در دست گرفتن کنترل نقاطی در شهر «تعز»، پیشروی خود در این استان را ادامه دادند.

این فرمانده نظامی انصار الله با بیان اینکه جنگندههای عربستانی امروز (دوشنبه) نیز مناطقی را در یمن بمباران کردند، افزود: در این حملات دهها شهروند یمنی کشته شدند.

السلامی ادامه داد: شبه نظامیان وابسته به رئیس جمهوری فراری یمن پس از رویاروییهای شدید رخ داده با ارتش و کمیتههای انقلابی و مردمی یمن، مجبور به عقب نشینی به سمت جنوب شهر تعز شدند.

وی افشا کرد: رزمندگان انصار الله و دیگر نیروهای یمنی موفق شدند، تلاش نظامیان متجاوز از 4 محور به سمت منطقه «الوازعیه» در استان تعز را دفع و به خسارات جانی و تسلیحاتی سنگینی را به آنها وارد کنند.

این منبع آگاه یمنی توضیح داد: جنگندههای عربستانی در حملات امروز خود بازار منطقه العیار در مسیر المخا و منطقه الجمارک، در الراهده، مسیر ارتباطی دو منطقه الراهده و کرش، بین دو استان تعز و لحج، ایستگاه سوخت منطقه الجدید، در جنوب المخا، یکی از کویهای مسکونی مرکز شهر تعز، کاخ ریاست جمهوری و منطقه العمری را با بمبهای خوشهای بمباران کردند.

منبع مذکور تاکید کرد که نیروهای یمنی، به خصوص در استان تعز برای مقابله با متجاوزان و دفع حملات آنان در آمادگی کامل بسر میبرند.

* از پای درآمدن یکی از فرماندهان متجاوزان در استان تعز

در این راستا، منابع آگاه در استان تعز از کشته شدن «مبارک محمد هزاع»، یکی از فرماندهان نیروهای متجاوز به یمن خبر داده و توضیح دادند که وی در منطقه الوازعیه و طی تلاش نیروهای متجاوز جهت پیشروی به سمت این منطقه که هفته گذشته نیروهای یمنی آن را آزاد کرده بودند، کشته شد.

این منابع یمنی تاکید کردند: نیروهای متجاوز هر روز ضربه شدیدتری از نیروهای یمنی در محورهای مختلف عملیاتی وارد میکنند.

* خالد بحاح و علی محسن الاحمر بازگشت هادی را رد کردند

از سوی دیگر، منابع آگاه یمنی از قصد «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن جهت بازگشت به یمن و اقامت در عدن طی روزهای آینده خبر دادند.

این منابع تصریح کردند: بازگشت هادی با مخالفت «خالد بحاح»، معاون و نخست وزیرش و مشاورانش از جمله علی محسن الاحمر، عبدالعزیز جباری، احمد بن دغر، رشاد العلیمی، سلطان العتوانی، محمد الیدومی، محمد العامری، حیدر العطاس و یاسین مکاوی مواجه شده است.

به گفته این منابع بحاح بازگشت خود به عدن را مشروط به برآورده شدن خواستههایش از جمله اختصاص مکانی خاص به وی کرد و اقامت با هادی در کاخ المعاشیق را رد کرد.

ناظران از درگیری و نزاع شدید بین جناح بحاح و هادی در نتیجه اختلافات ایجاد شده بین عربستان و امارات بخاطر موضع گیری در قبال جنگ در یمن سخن میگویند.
منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار