پیمان خواهرخواندگی یزد با 13 شهر دنیا

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری یزد از عقد پیمان خواهرخواندگی یزد با 13 کشور دنیا خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ - 16November 2015

پیمان خواهرخواندگی یزد با 13 شهر دنیا

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید حسین دشتی در حاشیه دومین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی و ایرانیان خارج از کشور در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مقدمات خواهرخواندگی یزد با 13 کشور فراهم شده و برخی تفاهمنامهها توسط شورای شهر و شهرداری یزد در حال پیگیری است.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی، معماری، اقتصادی و ... یزد با برخی کشورهای دنیا بیان کرد: یکی از تفاهمنامههای خواهرخواندگی با شهر یاسپرین مجارستان بسته شده و نماد آن نیز طی سالهای اخیر در کنار شهرداری یزد نصب شد.

دشتی ادامه داد: شهر هولوگین کوبا نیز از جمله شهرهایی است که با یزد پیمان خواهرخواندگی دارد و شهرهای یئوسو در کره جنوبی، اورومچی در چین و ... نیز توسط شهرداری یزد در دست پیگیری است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بینالملل استانداری یزد یادآور شد: یزد همچنین با شهر ونیز در ایتالیا، نزوی در عمان، جاکارتا در اندونزی، کربلا در عراق، لیون در فرانسه، تدولو در اسپانیا، هرات در افغانستان، داغستان در روسیه، بورسا در ترکیه، کراچی در پاکستان و لیائولینگ در چین نیز تفاهمنامه خواهرخواندگی دارد که البته نیاز به پیگیری و بررسیهای بیشتری دارد.

دشتی همچنین با اشاره به مشترکات هند و یزد و مبادلات گسترده یزد با این کشور از دیرباز تاکنون عنوان کرد: یزد هماکنون با دو شهر حیدرآباد و پونا در هند پیمان خواهرخواندگی دارد.

وی ادامه داد: برخی شهرها نظیر ونیز به دلیل بهرهمندی از قدمت تاریخی و نوع خاص معماری با یزد دارای مشترکاتی هستند که مطالعات اولیه انعقاد تفاهمنامه با این شهر انجام شده و ونیز تقریبا در لیست خواهرخواندههای یزد قرار گرفته است.

دشتی یادآور شد: برخی شهرها نیز به دلیل تبادلات بالای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این فهرست قرار گرفتهاند که از آن جمله میتوان به شهرهای هند و پاکستان اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها