رایزنان موظف به توسعه صادرات دانش بنیان شدند

در نشست رایزنان بازرگانی ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه صادرات دانش بنیان از طریق رایزنان بازرگانی در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ - 16November 2015

رایزنان موظف به توسعه صادرات دانش بنیان شدند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شاهرخ میرزاحسینی رایزن ایران درمجارستان در نشست رایزنان بازرگانی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: مجارستان می خواهد هاب نانوتکنولوژی باشد و به این منظور زمینه های همکاری مناسبی با شرکت های ایرانی وجود دارد.

وی افزود: باید راهکارهای توسعه همکاریها و استفاده از توان رایزنان بازرگانی در توسعه صادرات محصولات دانش بنیان مورد بررسی قرار گیرد، چراکه رایزنان می توانند در حوزه مبادلات با کشورها اقداماتی مناسب انجام دهند.

رایزن بازرگانی ایران در مجارستان ادامه داد: با توجه به جایگاه ایران در حوزه تبادل فناوری و دستیابی به فناوری های نوین میتوان بخشی از محصولات را در حوزه های دارویی و های تک با همکاری رایزنان بازرگانی صادر کرد.

هاوایاک آوادیس یانس رایزن بازرگانی ارمنستان نیز در این نشست گفت: ارمنستان در نظر دارد تا سال 2020 در 20 کشور حوزه آی سی تی حضور داشته باشد بنابراین نباید از این فرصت غافل شد و ایران هم می تواند حداکثر استفاده از زمینه را داشته باشد.

بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این نشست اظهار کرد: تعداد متخصصین و شرکت های فعال در حوزه فناوری افزایش یافته است و چندصد شرکت فعال در حوزه فناوریهای نوین محصولات خود را به بازار ارائه دهند و بازار صادراتی مناسبی نیز به دست آوردند.

بی رنگ خاطرنشان کرد: دوازده ستاد راهبردی که اهم آنها در حوزههای نانوتکنولوژی، زیست فناوری، هوافضا، علوم شناختی، دریایی، انرژیهای نو، نفت و گاز، گیاهان دارویی و فناوری اطلاعات در حال فعالیت هستند و شرکت هایی که قابلیت صادرات در این حوزه را دارند با کمک رایزنان می توانند حضور موثرتری در بازارهای صادراتی داشته باشند.

وی خطاب به رایزنان بازرگانی گفت: یکی از مکان هایی که می تواند محلی مناسب برای مراکز تحقیقاتی شرکتهای بزرگ خارجی باشد، پارکهای فناوری است.

حمایت ازصادرات دانش بنیان

استیری مدیرکل دفترتوسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست خاطرنشان کرد: ذیل آیین نامه ها و دستورالعملهای قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانشبنیان حدود 1800 شرکت تایید صلاحیت شده اند و برنامههای معاونت علمی و فناوری و مجموعه های وابسته در حمایت از این شرکتها میباشد.

همچنین صندوق نوآوری و شکوفائی نیز که با سرمایه 3000 میلیارد تومان تاسیس شد یکی از نهادهای حمایت کننده از شرکتهای دانش بنیان در حوزه توسعه صادرات است.

وی در ادامه از راه اندازی پورتال 4 زبانه ای خبرداد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و قادر است به زبانهای فرانسه، انگلیسی، عربی و فارسی، مشخصات فنی، قیمت، عکس و فیلم و سایر اطلاعات 200 محصول دانش بنیان را ارائه نماید.

استیری با بیان اینکه 25 شرکت مدیریت صادرات در کشور وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر این شرکت ها در زمینه محصولات غذایی فعال هستند که در حال سوق دادن آنها به صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

محمدرضا طلایی رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار نیزخاطرنشان کرد: یکی از امکاناتی که رایزنان بازرگانی میتوانند در اختیار شرکت های فعال در این حوزه قرار دهند اطلاعات بازار صادراتی کشورهای هدف است.

طلایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات نرم افزاری در کشور که در پایان بهمن ماه برگزار میشود خاطرنشان کرد: در حوزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری بخش نرم افزاری کشور، بهمن ماه سال جاری نمایشگاهی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می شود .

برگزاری نمایشگاه هوا و فضای ایران با حضور 25 کشور دنیا
در ادامه این نشست سالاری رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی نیز از برگزاری نمایشگاه هوا و فضا در آذر ماه امسال خبر داد و افزود: در این نمایشگاه 112 شرکت از 25 کشور جهان حضور خواهند داشت.

وی افزود: رایزنان می توانند کمک به ما برای برگزاری این نمایشگاه داشته باشند.

گفتنی است که در این نشست رایزنان بازرگانی کشورهای لبنان، افریقای جنوبی، عراق، ارمنستان، مجارستان، افغانستان، تونس، بلاروس، امارات، ایتالیا، اندونزی، پاکستان، ترکمنستان، چین، ویتنام، تایلند، عمان و کنیا حضور داشتند.
منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار