تغییر استراتژی القاعده در سوریه

رهبر القاعده با اعلام انحلال و توقف فعالیت گروه "دولت اسلامی عراق و شام" در سوریه تأکید کرد که فعالیت‌های خود در سوریه را از طریق "جبهه النصره" تعقیب خواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷ - 09November 2013

تغییر استراتژی القاعده در سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به نقل از "فرانس 24"؛ "ایمن الظواهری" رهبر کنونی القاعده  با انتشار پیامی در روز جمعه ضمن انحلال گروه دولت اسلامی عراق و شام در سوریه اعلام کرد فعالیت این گروه در سوریه متوقف شده و القاعده فعالیت ها و سیاستهای خود در سوریه را تنها از طریق "جبهه النصره" تعقیب و اجرا خواهد کرد.

گفتنی است، گروه دولت اسلامی عراق و شام به عنوان یک گروه تروریستی در منطقه و وابسته به القاعده برای اجرای اقدامات تروریستی در سوریه و عراق شکل گرفت و در سال گذشته نیز خواستار اتحاد و ادغام با گروه تروریستی فعال دیگر در سوریه یعنی جبهه النصره شد، ولی این درخواست مرد پذیرش رهبران النصره قرار نگرفت.

رهبر القاعده همچنین در پیام خود با بیان اتمام فعالیت گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" اعلام کرد: از زمان کنونی این گروه فعالیت خود را تنها در عراق ادامه خواهد داد و النصره به عنوان شاخه مستقل القاعده در سوریه به فعالیت خود ادامه میدهد.

به نظر میرسد رهبران القاعده با اعمال این تغییرات در استراتژی خود در سوریه و تمام منطقه تلاش دارند فعالیت خود را به سوریه محدود نکرده و قدرت خود در عراق را نیز حفظ کنند.

گفتنی است در شرایطی که در روزهای اخیر دولت عراق تلاشهای زیادی برای اتخاذ رویکردی مستحکمتر برای برخورد با القاعده در عراق در پیش گرفته است، القاعده با تمرکز فعالیتهای گروه موسوم به داعش در عراق در پی آن است که نفوذ خود در این کشور را برای تداوم اقدامات خرابکارانه و تروریستی حفظ کند.

البته نکته شایان ذکر دیگر که در اعمال این تغییرات در استراتژی القاعده در سوریه تاثیرگذار بود به اطمینان این گروه تروریستی از تداوم و افزایش کمکها به جبهه النصره از سوی کشورهای عربی و غربی برای تداوم مبارزه مسلحانه و تروریستی در سوریه بر میگردد؛ بدین نحو که انحلال و توقف فعالیت گروه داعش در سوریه ضربهای به فعالیتهای القاعده در این کشور وارد نمیکند؛ چرا که شاخه دیگر آن یعنی النصره از سوی کشورهای خارجی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار