در مراسم شب وداع با شهدا مدافع حرم عنوان شد؛

شکست سیاست نفوذ دشمن توسط شهدای مدافع حرم/ شهدای لشکر فاطمیون نشان از حضرت زهرا(س) دارند

سعید قاسمی گفت: شهدای مدافع حرم با حضور خود در عرصه مبارزه با دشمن در کیلومترها فراتر از مرزهای جغرافیایی به دنبال بسته شدن راه نفوذ استکبار به خاک کشورمان هستند.
کد خبر: ۵۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ - 19November 2015

شکست سیاست نفوذ دشمن توسط شهدای مدافع حرم/ شهدای لشکر فاطمیون نشان از حضرت زهرا(س) دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در پی شهادت سه تن از مدافعان حرم حضرت زینب(س) مراسم شب وداع با پیکر مطهر دو تن از این عزیزان با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار مشهد و همچنین جمعی از خانواده­های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون در مسجد امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

مواظب خطر نفوذ باشید

در این مراسم که سردار مجتبی غفورپور فرمانده لشکر 5 نصر، حجتالاسلام­ والمسلمین بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، سردار سعید قاسمی از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای نهضت­های اسلامی، با اشاره به خطر نفوذ دشمن و تهدیداتی که در سایه این استراتژی، انقلاب اسلامی را تهدید می­کند و لزوم ضرورت هوشیاری مردم کشورمان اظهار داشت: خطر نفوذ دشمن مربوط به عصر و دوره کنونی نیست؛ بلکه این خطر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و حیات حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.

وی افزود: اگر از داخل کشور چراغ سبزی به دشمن نشان داده نشود، آمریکائی­ها هرگز جرئت نخواهند کرد در اوضاع داخلی کشور و سیاست­هایی که ایران اسلامی دنبال می­کند، دخالت کنند.

شهدای مدافع حرم راه نفوذ را دشمن را بستند

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این مطلب که شهدای مدافع حرم راه نفوذ دشمن را سدّ کردند، خاطرنشان کرد: حزب­الله خود تشخیص می­دهد که خط مقدم کجاست. در سوریه، یمن و یا در عراق است. مدافعین حرم در عین گمنامی و بی نشانی با هزینه خود برای دفاع از حرم آل­الله کیلومترها دورتر از مرزهای کشورمان در مناطقی که نیاز به وجود آنها است حاضر می­شوند و با دشمن تکفیری می­جنگند، و عدهای از آنها جان خود را در راه احیاء و زنده نگهداشتن ارزشهای اسلامی فدا می­کنند. این شهدا با حضور خود در عرصه مبارزه با دشمن در کیلومترها فراتر از مرزهای جغرافیایی به دنبال بسته شدن راه نفوذ استکبار به خاک کشورمان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با برخورداری مردم کشورمان از روحیه شهادتطلبی، خواب بازگشت دشمن به این خاک، به واقعیت نمی­انجامد.

فاطمیون در خط ولایت هستند

در ادامه این مراسم غلامعلی فصیحی مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون گفت: شهادت محمد سخندان و علیدوست حسن­ زاده در ایام محرم و بازگشت پیکر مطهرشان در ایام شهادت یادگار اباعبدالله­ الحسین(ع) حضرت رقیه(س) نشان از ارادت عمیق جوانان شیعه به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت دارد؛ که برای دفاع از حرم آل­الله حاضر شدند گرانبهاترین سرمایه خود که جانشان بود، را فدا کنند. فاطمیون ولایی و پیرو ولایت هستند. حضور شما مردم نیز در مراسم وداع با این عزیزان تجدید پیمان با آرمان­های شهداست.

مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون یادآور شد: بعضی از شهدا خاص هستند. روز شهادت حضرت زهرا(س) فرمانده دلیر فاطمیون شهید محمد رضا توسلی و جانشین وی رضا بخشی به شهادت رسیدند و در ایام محرم و صفر این مدافعان حضرت رقیه(س) به شهادت رسیدند.

فاطمیون نشان از حضرت زهرا(س) دارند

وی در خصوص شکل­گیری لشکر فاطمیون افزود: نشان فاطمیون چیست؟ هر نوکر باید از ارباب خود نشان داشته باشد. هر شهیدی از فاطمیون نشانی از بی­ بی دو عالم حضرت صدیقه­ طاهره(س) دارد. شهدای فاطمی یا از ناحیه کتف و بازو و یا از ناحیه پهلو به علت جراحات شدید به شهادت رسیدند. جمعی دیگر از آنها نیز در مقابل ادوات زرهی دشمن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و سوختند و ما فقط خاکستری از بدن مطهرشان را به خانوادهشان تحویل دادیم. این مجاهدین از دل مردم برخاستند و از یک دعای ندبه شکل گرفتند. آنها وقتی مطلع شدند حرم حضرت زینب(س) در خطر است، آماده رزم و پیکار شدند و نگذاشتند تاریخ دوباره تکرار شود و ام­ المصائب حضرت زینب­ کبری(س) دوباره به اسیری بروند؛ آنها خود را به سوریه رساندند تا بتوانند مدافع حرم این بانوی اسلام باشند.

یادگار شهید حسن زاده یادآور حادثه عاشورا بود

فصیحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لحظه وداع خانواده شهیدان سخندان و حسن­ زاده با پیکر مطهر شهیدشان اظهار داشت: وقتی خانواده شهیدان سخندان و حسن ­زاده برای دیدار آخر با فرزندشان به بهشت رضا آمدند ذکر لبشان مدام "لبیک یا زینب" بود. آنها می­گفتند سر و جانمان فدای حضرت زینب(س)، فرزندانمان فدای حضرت زینب(س). شهید حسن ­زاده یک دختر کوچک داشت که خیلی بی­تابی می­کرد؛ خانواده نگذاشتند که صورت بابا را ببیند. اما بعد از حادثه عاشورا و در خرابه شام نازدانه اباعبدالله­ الحسین(ع)، حضرت رقیه(س) بی­ تابی می­کرد و می­خواست بابا را ببیند؛ اما سیه­روزان، سر امام حسین(ع) را برایش آوردند و حضرت رقیه(س) آنقدر بابا بابا گفت تا به شهادت رسید.  

در پایان این مراسم، مهدی مختاری و جواد حسن­ زاده با ذکر مصیبت امام حسین(ع) اشعاری را در وصف سید و سالار شهیدان و شهدای مدافع حرم خواندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها