انتصاب دبیر جشنواره بین المللی فیلم "محمد (ص) پیامبر صلح"

مهدی حقیقی دبیر جشنواره بین المللی فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای "محمد(ص) پیامبر صلح" شد.
کد خبر: ۵۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ - 21November 2015

انتصاب دبیر جشنواره بین المللی فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس مهدی حقیقی دبیر جشنواره بین المللی فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای "محمد(ص) پیامبر صلح" شد. حقیقی که در حال حاضر مشاور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، با حکم وی به دبیری جشنواره فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای محمد)ص(پیامبر صلح منصوب شد.

تا کنون 365 اثر متقاضی حضور در این جشنواره شده اند که از این میان 157 اثر از فیلمسازان داخلی و 208 اثر از فیلمسازان کشورهای خارجی هستند.

این جشنواره با اهدافی چون تبلیغ جنبه های انسانی، فردی، اجتماعی، مهربانی و نیز زیبایی های معنوی حیات پر نور پیامبر رحمت و عدالت آگاهی بخشی به جامعه بشری به واقعیات حیات و دستورات حضرت محمد (ص)، تعمیم ارزش های والای فرهنگی و اجتماعی زندگی پیامبر اسلام (ص)، زمینه سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه ها و آموخته های هنرمندان، ارایه تصویر واقعی از زندگی پیامبران و تاثیر آن در زندگی انسان ها و بهره گیری از ابزار نافذ و تاثیرگذار سینِما در راستای تبلیغات دینی طراحی و برنامهریزی شده است و آثار رسیده بر پایه این اهداف و موضوعات ذیل به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

موضوعات جشنواره بینالمللی محمد (ص) پیامبر صلح به این ترتیب میباشد: نگاهی به حیات حضرت محمد (ص) و ویژگی و خصایص ایشان در قرآن کریم و جلوههای عینی آن در مناسبات و روابط فردی و اجتماعی جامعه امروز. این خصایص و ویژگیها مانند: انسان دوستی، صلح خواهی، رأفت، یتیم نوازی، کمک به ضعیفان و مستمندان، عدالت جویی، مواسات، ساده زیستی، مردمی بودن، ارتباط با خدا، دعا و مناجات، توجه به محیط زیست، توصیه به حقوق طبیعت و حیوانات، مبارزه با نژاد پرستی و... استفاده از سبک زندگی پیامبر (ص) در جهان امروزی، پاسخ به تعابیر غلط از سیره پیامبر رحمت (ص) و هرگونه محتوای مرتبط با دوران پربرکت حیات حضرت محمد(ص).

جشنواره فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای محمد(ص) پیامبر صلح در دی ماه سال جاری  با حضور هنرمندان داخلی و خارجی به صورت بین المللی در سه بخش پویانمایی، داستانی و نماهنگ با محوریت تکریم و تبیین شخصیت حضرت ختمی مرتبت برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار