سردار نظری:

امام جامعه تکلیف همه را در حوزه ی اقتصاد مقاومتی روشن کرده است

فرمانده سپاه امام رضا(ع):در هر عرصه ای که کشور با مشکلاتی دست به گریبان است علتش این است که بر اساس مسائل اعتقادی عمل نکردیم. اگر نگاه ما در حوزه های مختلف برگرفته از مبانی اعتقادی باشد مشکلات حل خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ - 22November 2015

امام جامعه تکلیف همه را در حوزه ی اقتصاد مقاومتی روشن کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) در برنامه زنده گفتگو که توسط شبکه استانی خراسان رضوی تهیه شده بود با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در هفته بسیار عزیز و پر خیر و برکت بسیج هستیم. شجره طیبه­ ای که با فرمان امام امت(ره) بنا نهاده شد و سی وشش سال از عمر آن می گذرد و هر سال که از تولد آن می­ گذرد شاهد رشد و نمو آن و جاری و ساری بودن خیر و برکاتش در جامعه هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایط بیرونی کشور که شاهد توفیقات زیاد جبهه مقاومت هستیم که این هم از اندیشه بسیج نشأت گرفته است موجب شد استکبار جهانی بالاجبار ایران اسلامی را به مذاکره دعوت کند. این مقاومت­ها و تفکر بسیجی حاکم بر منطقه باعث شده تا شاهد عقب رانده شدن دشمن باشیم. در داخل کشور نیز، مهمترین شرایط توسط امام بسیجیان تذکر داده شده است، که هشدار به نفوذ دشمن است. امروز ما باید حتماً متوجه نفوذ استکبار باشیم، لذا در برنامه­ های پیش­بینی شده این هفته سعی شده به گونه ­ای عمل شود که موجب بصیرت افزایی نیروهای بسیج گردد.

توسعه ظرفیت سازمانی بسیج استان  

سردار نظری در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت بسیج استان گفت: ما در دوره توسعه گسترده ظرفیت سازمانی بسیج هستیم. در سال¬های قبل در مشهد دو یا سه ناحیه فعالیت داشتند، اما از سه سال قبل این تعداد به 12 ناحیه رسیده است.

نگاه بسیج استان به مسئله حاشیه شهر مشهد

فرمانده سپاه امام رضا(ع) سپس با بیان این مطلب که سرکشی از مناطق حاشیه­ ای شهر مشهد چیزی جز تاسف و غصه خوردن را به همراه نداشته است خاطر نشان کرد: علی­رغم اینکه انسانهای شریفی در حاشیه شهر مشهد سکونت دارند اما این بخش از شهر مشهد به گرفتاری­های زیادی مبتلا شده است.

وی در مورد اقدامات انجام شده توسط سپاه استان تصریح کرد: بسیج یعنی مردم، و وظیفه ما این بوده است که نقش مردم را پررنگ کنیم. سپاه استان نیز توانسته برای ورود مردم به عرصه سازندگی و رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد زمینه­سازی کند تا در سایه حضور مردم اقدامات زیادی در حوزه فرهنگ، خدمتی، امنیتی و زیر ساختی صورت پذیرد.

سردار نظری افزود: سپاه استان از حدود یکسال پیش تا کنون 28 سوله ورزشی صالحین، 8 سوله نه دی، 282 پایگاه مقاومت، 3 کانون قرآنی راه­اندازی شده است و ترمیم و بهسازی 200 باب مسجد را در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خاتمه این بحث گفت: رسیدگی به حاشیه شهر مشهد محدود به یک یا دو دستگاه نمی­شود، بلکه همه دستگاهها را می­ طلبد. مسئولین باید توجه داشته باشند که جمعیت زیادی در حاشیه شهر مشهد سکونت دارند که بار اصلی انقلاب بر دوششان است و نباید آنها را فراموش کرد. پرداختن به موضوع حاشیه شهر مشهد، عزم استانی را می ­طلبد که باید برای پشتوانه، عزم ملی را هم به همراه داشته باشد.

اقتصاد مقاومتی

سردار نظری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: نگاه ما در اقتصاد مقاومتی، نگاه مستقلی از مقام معظم رهبری نیست. تکلیف همه ما را در حوزه اقتصادی مقاومتی امام جامعه روشن کرده است. بسیج سعی کرده است در این حوزه گامهایی را بردارد. البته مسئولین حکومتی هم باید با نگاه رهبری و با تکیه بر ظرفیت­های داخلی در جهت تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب تلاش کنند. الحمدالله در کشورمان همه ظرفیت­ها به خصوص ظرفیت­های انسانی فراهم است. هر چند ما نمی ­توانیم به صورت جدی مشکلات اقتصادی را حل کنیم، اما در این خصوص کارهای مختلفی در دستور کار داریم. وظیفه اصلی ما ایجاد الگوهای عملی است، که در این زمینه کارگاههای کوچک متعددی در سطح استان راه اندازی شدهاست.

وی افزود: در اقتصاد مهمترین مسئله مصرف است که تولید را هم مدیریت می­ کند. اقشار مختلف مردم باید در اندازه و کیفیت مصرف دقت داشته باشند. بسیجیان در فرهنگ سازی درست مصرف کردن می ­توانند نقش موثری را ایفا کنند. اگر در حوزه اقتصاد در تولید، مصرف و توزیع همه دست به دست هم بدهند و همدیگر را یاری کنند کشور می­ تواند از این گردنه هم عبور کند و در جنگ اقتصادی هم مشت محکمی به دهان استکبار زده می ­شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: در هر عرصه ­ای که کشور با مشکلاتی دست به گریبان است علتش این است که بر اساس مسائل اعتقادی عمل نکردیم. اگر نگاه ما در حوزه­ های مختلف برگرفته از مبانی اعتقادی باشد مشکلات حل خواهد شد.

به روز شدن نیروهای بسیجی    

سردار نظری خاطر نشان کرد: اصل همه کارها بر عهده خود بسیجیان است. در حوزه علم و پژوهش یک میدان گسترده­ای وجود دارد که شاهد حضور خودجوش جوانان کشورمان مبتنی بر نگاه و تفکر بسیجی هستیم. در بحث هسته ­ای دانشمندان بسیجی ورود پیدا کردند و تا جایی پیشرفت کردند که قدرتهای اول دنیا در این زمینه در برابر ایران زانو زدند. با اینکه کشور در شرایط تحریم بود و از سوی دشمنان در این زمینه سنگ ­اندازی و کارشکنی می ­شد اما کشور اسلامی ما به جایگاه خوبی دست پیدا کرد. این نشانگر این است که هر کجا بیشتر تحریم بودیم توفیقات­مان بیشتر بوده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: جهت بالا بردن سطح آگاهی و بینش بسیجیان و به روز کردن این نیرو در سطح دانشگاه­ها حلقات صالحین که با نخبگان در ارتباط هستند  فعالیت دارند. در سطح مدارس نیز کارهای علمی خوبی صورت گرفته است.

مقابله با نفوذ فرهنگی و سیاسی از دشمن

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تحولات منطقه اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک موضوع گسترده­ ای در همه ابعاد است. رشد فزاینده انقلاب اسلامی در همه زمینه­ ها باعث شد که استکبار دشمنی ­اش بیشتر و پیچیده­ تر شود و دشمن از همه توان خود استفاده می­ کند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کند.

سردار نظری افزود: فلسفه تشکیل بسیج دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشهای آن است. بسیج در عرصه سیاسی و فرهنگی در مقابل نفوذ دشمن جبهه­ ای را ایجاد کرده و دفاع از انقلاب اسلامی را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: ما ترسی از تهاجم فرهنگی نداریم. دشمن با اینکه محتوا و ابزار قوی در اختیار دارد اما از لحاظ فرهنگی عقبه ندارد. بسیجیان باید در این حوزه نیز حضور پیدا کنند و با مجاهدت خود دشمن را در این جبهه مایوس و ناامید سازند.

سردار در پایان سخنانش تاکید کرد: در عرصه سیاسی رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نفوذ دشمن به ما هشدار دادند و بسیجیان باید خط مقدم را در این حوزه تشکیل دهند و با بصیرت افزایی ولایی نه بصیرت­ افزایی فردی مانع نفوذ سیاسی دشمن شوند. بسیجیان با هوشیاری کامل باید در مسیر ولایت حرکت کرده و متوجه این باشند که انگشت اشاره رهبر معظم انقلاب حضور دشمن را در کدام سمت نشان می­ دهند تا با موضع­ گیری درست و به موقع را نفوذ دشمن را سد کنند.            

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار