در نشست نقد عملکرد معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس؛

فارس از استان هایی است که می تواند برای کل کشور نسخه بنویسد

نشست نقد عملکرد معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ - 23November 2015

فارس از استان هایی است که می تواند برای کل کشور نسخه بنویسد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، در نشست نقد عملکرد معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی این اداره کل اظهار داشت: فارس از استان هایی است که می تواند نسخه برای کل کشور بنویسد. از این رو، معتقدیم مدیران استان های فرهنگی در تصمیم گیری های کلان دخالت داده شوند.

دکتر بهزاد مریدی با تایید اینکه نقد به حوزه مطبوعاتی ارشاد وارد است، ادامه داد: حوزه مطبوعاتی ارشاد باید اتاق همه خبرنگاران باشد و به دنبال تک به تک مشکلات خبرنگاران باشد.

وی در توضیح کارکرد کارت خبرنگاری، گفت: این کارت به منزله محدود کردن خبرنگاران رسانه ها به دولت نیست. این به معنای صدور کارت حرفه ایست که قطعا می تواند همتراز خبرنگاران مرکز کارکرد داشته باشد. صدور این کارت به مفهوم تمیز دادن خبرنگاران واقعی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خوشبینانه ترین شکل به مفهوم جدی تعداد خبرنگاران را ١٠٠ نفر عنوان کرد و خواستار صدور کارت خبرنگاری این تعداد شد.

در ادامه این نشست، معاون مطلبوعاتی و تبلیغاتی ارشاد فارس نیز با بیان اینکه صدور کارت خبرنگاری به زودی با تشکیل کارگروه خاصی ویژه استان فارس انجام می گیرد، اظهار داشت: در خصوص برنامه های آموزشی تلاش هایی شده و ادامه آن در دستور کار قرار گرفت. از این رو، در حوزه مطبوعات دوره های متفاوتی با خانه مطبوعات به عنوان رکن اصلی رسانه بستری فراهم شد که با همکاری مرکز آموزش رسانه های وزارت ارشاد دوره های تخصصی برگزار شود.

صابر سهرابی با اشاره به اینکه این دوره ها با حضور اساتید بزرگ و صاحب نظران رسانه برگزار شد، گفت: در حوزه کانون های تبلیغاتی دوره های متفاوتی در نیمه نخست سال با همکاری اتحادیه کانون های تبلبغات استان برگزار شد.

سهرابی به برگزاری دوره های آموزشی رسانه در نیمه دوم سال ویژه خبرنگاران شهرستانهای فارس خبر داد و گفت: استان فارس در این باره به چهاربخش تقسیم شد که در ادامه سال با عناوین مختلف دوره های آموزشی برگزار می شود.

به گزارش دفاع پرس، در این نشست که چندساعت طول کشید، تعدادی از نمایندگان رسانه ها و خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار