ائتلاف ملی شورشیان سوریه؛

منتظر دعوت سازمان ملل برای حضور در مذاکرات ژنو 2 هستیم

علی رغم مخالفت های گسترده میان گروه های شورشی سوریه برای شرکت در کنفرانس صلح ژنو 2، ائتلاف ملی شورشیان سوریه برای مشارکت در مذاکرات اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵ - 10November 2013

منتظر دعوت سازمان ملل برای حضور در مذاکرات ژنو 2 هستیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "تودی زمان"؛ با وجود مخالفت جدی برخی گروه های شورشی با برگزاری مذاکرات صلح در زمان کنونی و اعلام عدم مشارکت آنها در کنفرانس صلح ژنو 2، ائتلاف ملی شورشیان سوریه، به عنوان یکی از گروه های اصلی شورشیان که در استانبول مستقر است اعلام کرد منتظر دعوت نامه سازمان ملل برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو هستیم.

"خالد صالح" سخنگوی ائتلاف ملی شورشیان طی بیانیه ای در کنفرانس خبری شب گذشته از موضع ائتلاف ملی شروشیان سوریه برای شرکت در مذاکرات صلح پرده برداشت و با بیان آمادگی این گروه برای شرکت در مذاکرات آتی اعلام داشت منتظر دعوت نامه سازمان ملل برای مشارکت و حضور در مذاکرات است.

گفتنی است طی هفته های گذشته برخی از گروههای شورشی سوریه مخالفت خود را با برگزاری کنفرانس صلح ژنو 2 اعلام کرده اند و برخی دیگر نیز با بیان پیش شرط هایی برای حضور در کنفرانس، مواضع غیرسازنده ای از خود نشان داده اند.

شایان ذکر است در شرایطی که برخی گمانه زنی ها از احتمال برگزاری کنفرانس صلح ژنو 2 در اواخر ماه جاری میلادی خبر می داد، اما شکست نشست سه جانبه هفته گذشته امریکا و روسیه و سازمان ملل در دستیابی به توافقاتی در مورد زمان برگزاری و چگونگی حضور بازیگران در آن، برگزرای این کنفرانس را بار دیگر در پرده ای از ابهام قرار داد.

نظر شما
پربیننده ها