حجت‌الاسلام سعیدی:

استراتژی آمریکا در براندازی نظام اسلامی ایران تغییر نکرده است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: استراتژی و هدف آمریکا در براندازی نظام اسلامی ایران تغییر نیافته؛ بلکه شیوه براندازی فرق کرده است.
کد خبر: ۵۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ - 23November 2015

استراتژی آمریکا در براندازی نظام اسلامی ایران تغییر نکرده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در همایش ملی روز قشر طلاب که در حوزه علمیه مروی برگزار شد، اظهار داشت: فراوانی اصطلاحات در کلام رهبری نشان از اهمیت آنها دارد؛ بنابراین در سالهای اخیر یکی از اصطلاحاتی که معظمله بهکار بردند بازسازی درونی قدرت و استحکام درونی نظام است.

وی افزود: رهبری در ماههای اخیر بیش از 70 بار از واژه «نفوذ» استفاده کردهاند؛ که این نشانگر اهمیت موضوع نفوذ است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آمریکا در پی ایجاد زمینه برای حرکت به سمت فراهستهای و به دنبال ایجاد زمینه نفوذ در ابعاد گوناگون است، تصریح کرد: آمریکا میخواهد که ما اقتدار، عزت ملی، محور مقاومت و عمق استراتژیک خود را در پای مذاکرات، معامله کنیم.

حجتالاسلام سعیدی با اشاره به اینکه در قرآن هزار و 500 آیه درباره دشمنشناسی وجود دارد، که از این تعداد 300 آیه راجع به نفاق است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران چهارمین انقلاب از نوع توحیدی آن است.

وی ادامه داد: اولین انقلابی که توانست زمینه را برای تعالی بشر فراهم سازد انقلاب حضرت نوح(ع) بود؛ انقلاب دوم انقلاب موسی ابن عمران(ع) و بعد از آن انقلاب صدر اسلام و در نهایت انقلاب اسلامی ایران بود.

حجتالاسلام سعیدی در خصوص تهدیداتی که متوجه انقلاب اسلامی است، گفت: اواخر قرن بیستم تحلیلگران آمریکایی به این نتیجه رسیدند که فرصت آمریکا برای تثبیت قدرت خود از محدودیت برخوردار است؛ به نحوی که بیشتر از ربع قرن فرصت تثبیت قدرتشان را ندارند، و اگر نتوانند جایگاه خود را تثبیت کنند همانند شوروی سابق فرومیپاشند؛ لذا چند سال پیش عنوان کردند که دولت اوباما تنها دولتی است که این فرصت را دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آمریکا قصد فتح قلب غرب آسیا را دارد، گفت: این منطقه دارای 520 میلیارد ذخیره بشکه نفت در برابر 30 میلیارد ذخیره نفتی آمریکا قرار دارد و در کنار اینها ایران هم بهعنوان کانون تغییرات محسوب میشود.

وی درباره اهداف آمریکا برای تسلط بر منطقه، به تلاش این کشور برای توسعه رژیم صهیونیستی، تسلط بر منابع انرژی، جلوگیری از خیزشها، مهار ایران و محور نبودن ایران اشاره و تصریح کرد: راهبردهای آمریکا در منطقه از طریق نظامی به وسیله جنگ مستقیم یا نیابتی، تهاجم به مقدسات و در نهایت دیپلماسیِ اقناع، تشویق و تهدید را شامل میشود.

حجتالاسلام سعیدی درباره سه راهبرد آمریکا در مواجهه با ایران گفت: راهبردهای جنگ و تهدید، تحریم و تعامل سه راهبرد آمریکا در مقابل ایران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه درباره جهتگیری تعامل آمریکا با ایران نیز توضیح داد: پذیرش جهتگیری تعامل بخشی از خواستههای ایران یکی از راهبردهای آمریکا در برابر ایران است؛ اما آیا این پذیرش به معنای پایان شیطنت آمریکا و دشمنی آنها و نیز پایان استراتژی براندازی نظام است یا اینکه این یک پوشش است؟

وی اضافه کرد: استراتژی و هدف آمریکا در براندازی نظام اسلامی ایران تغییر نیافته؛ بلکه شیوه براندازی فرق کرده است؛ بهعنوان مثال وقتی محاسبات تغییر یابد؛ زمینه سقوط شوروی فراهم میشود؛ بنابراین بحث تعامل به معنای تغییر تاکتیک برای تحقق اهداف آمریکاست.

حجتالاسلام سعیدی تغییر یافتن نگرش را در گرو سه شیوه رفتاری دانست و با طرح این سوال که عوامل تغییر محاسبات و تغییر رویکرد آمریکا چیست؟ افزود: ناکارآمدی گزینه نظامی، ناکارآمدی تحریمها، پیشگیری از فروپاشی سازمان تحریمها، بلوغ دانش و فنآوری ایران در دانشهای گوناگون و همچنین نفوذ ایران در منطقه، عواملی است که موجب شده تا تغییر محاسبات و رویکرد آمریکا در برابر ایران صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اهداف آمریکا از این سه راهبرد عبارتند از تعامل بهمنظور جلوگیری از گسترش توان هستهای ایران، و ایجاد زمینه حرکت به سمت فراهستهای؛ یعنی زمینهسازی نفوذ درابعاد گوناگون.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف آمریکا قطع محوریت ایران در غرب آسیاست، بیان داشت: چانهزنی در مولفههای اقتدار، عزت ملی، محور مقاومت و عمق استراتژیک ایران از اهداف آمریکا در این مذاکرات است؛ تا ما این عوامل را در مذاکرات معامله کنیم.

حجتالاسلام سعیدی مراحل نفوذ را سیاسی فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: اولین مرحله از نفوذ از طریق شیوههای سیاسی صورت میگیرد؛ یعنی تلاش دشمن در جهت ورود به عرصه تصمیمگیران یا تصمیمسازان.

وی با اشاره به دستگیری شبکه نفوذ در رسانهها اظهار داشت: این شبکه در روزنامهها به نحوی بود که از بیرون به آنها خط میدادند برای اینکه از صلح امام حسن(ع) مذاکره امام حسین(ع) با عمر سعد بگویند تا از این طریق زمینه پذیرش دشمن فراهم شود؛ در صورتی که بیان این موارد غیاث معالفارق است .

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه باید دقت کرد بازار ایران به راهی برای نفود تبدیل نشود، تاکید کرد: نفوذ فرهنگی از طریق استحاله، و نفوذ در اندیشه و فکر دولتمردان و مردم صورت میگیرد.

حجتالاسلام سعیدی بیان داشت: اینکه برخی مسئولان عنوان کنند در گذشته اشتباه کردیم و نباید 36 سال با آمریکا میجنگیدیم خطرناکترین تصوری است که در ذهن دولتمردان میتواند شکل گیرد؛ بنابرین باید نفوذ را شناخت و در برابر آن موضعگیری صحیحی را انجام داد.

وی تاکید کرد: امروز مرز مقاومت، ساحل مدیترانه و بابالمندب است. آن زمان که هیچ چیز نداشتیم امام(ره) گفت «آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند» و امروز هم به طرق اولی میتوان همین مطلب را گفت.

نظر شما
پربیننده ها