روسیه خواستار اراده سیاسی برای حل اختلافات در مذاکرات هسته ای شد

وزیر خارجه روسیه بعد از پایان مذاکرات ژنو خواستار وجود اراده سیاسی لازم میان طرفین برای یافتن راه حلی به منظور پایان دادن به اختلافات شد.
کد خبر: ۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ - 10November 2013

روسیه خواستار اراده سیاسی برای حل اختلافات در مذاکرات هسته ای شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی"؛ در شرایطی که بعد از سه روز مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 طرفین اختلاف موفق به کسب توافق نشدند، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر ضرورت وجود اراده سیاسی لازم برای حل اختلافات و یافتن راه حلی برای پایان دادن به تفاوت دیدگاه ها تاکید کرد.

لاوروف با انتشار بیانیه در امروز (یکشنبه) و بعد از پایان بی نتیجه مذاکرات تاکید کرد که طرفین اختلاف باید با به حداکثر رساندن تلاش ها اراده سیاسی خود را با مسیر دستیابی به توافق هماهنگ کنند.

گفتنی است این بیانیه وزیر خارجه روسیه و تاکید وی بر ضرورت وجود اراده سیاسی میان طرفین اختلاف در حالی بعد از سه روز مذاکره میان طرفین منتشر شد که با وجود تلاش ها و پیشنهادات تیم مذاکره کننده ای کشورمان و برگزاری نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه، به دلایلی مانند وجود مواضع غیر منعطف در میان برخی کشورهای غربی به خصوص فرانسه، مذاکرات با کسب توافقی همراه نشد و تلاش ها برای دستیابی به یک توافق به دور بعدی مذاکرات در اواخر آبان موکول شد.

در این رابطه به نظر می رسد اراده سیاسی لازم میان برخی بازیگران از جمله فرانسه برای کسب توافق و رفع اختلافات در زمان کنونی وجود ندارد و علی رغم تلاش های گسترده، موانعی از سوی این بازیگران برای ایجاد وقفه در روند گفتگوها و تاکید بر موارد اختلاف مطرح می شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار