اعطای مدرک دانش آموختگی شهید مدافع حرم به خانواده اش؛

فاتح عملیات ملیحه، به آرزویش رسید

از سوی جامعةالمصطفی مشهد مدرک افتخاری دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد شهید رضا بخشی معاون فرمانده تیپ فاطمیون به خانواده ­اش اعطا شد.
کد خبر: ۵۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ - 24November 2015

فاتح عملیات ملیحه، به آرزویش رسید

به گزارش دفاع پرس از مشهد، با حضور جمعی از مسئولین مرکز جامعه ­المصطفی مشهد در منزل شهید رضا بخشی(فاتح) از فرماندهان ارشد لشگر فاطمیون و از شهدای مدافع حرم ام المصائب عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) مدرک افتخاری دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد این شهید والامقام توسط حجةالاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی مهر رئیس جامعه المصطفی العالمیه - واحد مشهد به پدر و مادر این شهید والامقام اعطا شد. 

در این مراسم که حجت الاسلام عصارزاده معاون فرهنگی تربیتی، حجة الاسلام کمیلی معاون آموزشی و موسی الرضا انصاری مهر مدیر ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی مشهد نیز حضور داشتند پس از استماع خاطرات خانواده شهید، حجةالاسلام والمسلمین کمیلی متن مدرک دانش آموختگی شهید بخشی را در محضر خانواده ایشان قرائت کرد و سپسُ حجةالاسلام والمسلمین عصارزاده با ذکر مصیبت حضرت علی اکبر (ع) و حضرت زینب کبری(س) جان و دل حاضران را به زلال معارف آل الله مصفّا نمود.

سردار شهید رضابخشی، معاون فرماندهی لشگر پر افتخار فاطمیون، جوان 28 ساله ­ای که، کارشناسی علوم اسلامی داشت و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تسلط داشت. او نزدیک به دوسال بود که در جبهه مقاومت و دفاع از حرم حضرت زینب(س) انجام وظیفه می­کرد و در این مدت در رفت و آمد بود. شهید بخشی برای انجام دادن کارهای مربوط به شهدا سر از پا نمیشناخت، همیشه در حال فعالیت بود و خلاصه از آن آدمهایی بود که تکلیفش با خودش مشخص بود. او فهمیده بود که چکار باید بکند، از دنیا و مافیها گذشته بود و فقط به یک چیز می اندیشید، شهادت ...

در منطقه او را به اسم "فاتح" میشناختند، خیلی از رزمندههای ایرانی و عراقی و سوری و حتی لبنانی، اسم فاتح برایشان یک عطر و بوی خاصی داشت، وقتی جایی اسم فاتح به میان میآمد همگی پشتشان گرم بود که عملیات حتما با پیروزی همراه است.

در طول مدت دوسال حضورش در سوریه عملیاتهای زیادی را فرماندهی کرد، که اکثریت این عملیاتها با موفقیت انجام شد.

مهمترین پیروزی فاتح، عملیات ملیحه بود، ملیحه منطقه ­ای بسیار استراتژیک در شرق دمشق و اولین منطقه از غوطه شرقیه، در شمال منطقه زینبیه و حرم حضرت زینب(س) است، که از ابتدای جنگ سوریه دست مخالفین بود.

رضا بخشی ملقب به “فاتح” معاون فرمانده تیپ سرافراز فاطمیون به همراه سردار رشید اسلام علیرضا توسلی ملقب به “ابوحامد” فرمانده این تیپ و ۵ تن دیگر از رزمندگان دلاور تیپ فاطمیون در روز شنبه ۹ اسفندماه ٩٣، در جریان آزادسازی تپه “تل قرین” در حومه “درعا”، به دست تروریستهای “جبهه النصرهبه درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار