اظهارنظرات درباره مذاکرات هسته ای ادامه دارد؛

انگلیس بر امکان دستیابی به توافق هسته ای تاکید کرد

وزیر خارجه انگلیس طی اظهارنظری در مورد آینده مذاکرات با ایران بر امکان دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱ - 10November 2013

انگلیس بر امکان دستیابی به توافق هسته ای تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "سی ان ان"؛ با پایان یافتن مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، اظهارنظرات و واکنش ها در مورد مذاکرات هسته ای ادامه دارد و برخی کشورها نیز همانند انگلیس نسبت به امکان دستیابی به توافق در مذاکرات آتی ابراز خوش بینی کرده اند.

"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس بعد از پایان مذاکرات سه روزه در ژنو، امروز طی اظهار نظری اعلام کرد: "با وجود مشکلات و اختلافات طرح توافق نامه هنوز روی میز است و می توانیم به توافقی میان طرفین دست یابیم".

این مقام انگلیسی همچنین گفت: "من معتقدم در مذاکرات سه روزه پیشرفت هایی وجود داشته است و این امر برای تداوم مذاکرات مهم می باشد".

گفتنی است در شرایطی که در دور اخیر مذاکرات شاهد مواضع نرم انگلیس در رابطه با دستیابی به توافق میان طرفین هستیم که دیگر کشور اروپایی، یعنی فرانسه مانع اصلی کسب توافق معرفی شده است؛ بدین نحو که با اتخاذ مواضع غیرقابل انعطاف بر اختلافات میان طرفین در جریان مذاکرات دامن زد.

شایان ذکر است علاوه بر وزیر خارجه انگلیس، "سرگی لاوروف" نیز بر امکان کسب توافق میان طرفین تاکید کرده است. وزیر خارجه انگلیس طی سخنانی اعلام داشت در صورت وجود اراده سیاسی امکان حل اختلافات وجود دارد.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار