شبکه خبری المیادین؛

راز سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه اعلام شد

سفیر روسیه در بیروت در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین، علت اصلی سرنگونی جنگنده‌ سوخو 24 روسیه توسط ترکیه را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ - 25November 2015

راز سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه اعلام شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، الکساندر زاسبکین سفیر روسیه در بیروت در گفتو گو با شبکه خبری المیادین درباره اینکه چرا ترکیه، جنگنده روسی را سرنگون کرد، اظهار داشت: دلیل سرنگون شدن جنگنده کشورمان توسط ترکیه این است که روسیه، تانکرهای داعش را هدف حمله قرار داد و این اقدام به ترکیه زیان وارد کرد که این اقدام برخی از تاجران ترکیهای را عصبانی کرد.

سفیر روسیه در بیروت تصریح کرد: واکنش روسیه به سقوط جنگنده خود، روابط امنیتی و اقتصادی با ترکیه را در بر خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: روسیه در سیاست خارجی خود بر شیوه گفتوگو تکیه میکند ولی این شیوه پس از سرنگونی جنگنده روسی تغییر خواهد کرد.

گفتنی است؛ رسانهها دیروز(سه شنبه) سوم آذر از اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک جنگنده روسی خبر دادند که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پس از انتشار این خبر در رسانهها، طی بیانیهای اعلام کرد که هواپیمای سرنگون شده از نوع سوخوــ24 و متعلق به این کشور بوده است.

در بیانیه اعلام شده که این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.

در همین رابطه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم تاکید کرد که جنگندههای ما به هیچ شکلی ترکیه را تهدید نکردهاند. این جنگنده زمانی که ساقط شد، در فاصله یککیلومتری از مرز ترکیه بود. این جنگنده بر فراز پناهگاههای تروریستهایی در پرواز بود که از روسیه به سوریه آمده بودند.

این درحالی است که مقامات ترکیه اعلام کردند که دو فروند جنگنده اف16 نیروی هوایی این کشور پس از اخطارهای مکرر به یک جنگنده روسی در مورد نقض حریم هوایی ترکیه، به سوی آن شلیک کرده و آن را سرنگون کردهاند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار