روسیه خواستار مجازات عاملان سرنگونی جنگنده سوخو 24 شد

«سرگئی نارشکین» رئیس مجلس دومای روسیه خواستار شناسایی و مجازات عوامل سرنگونی جنگنده سوخو-24 روسیه شد که روز گذشته توسط یک جنگنده اف-16 نیروی هوایی ترکیه بر فراز سوریه هدف قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ - 25November 2015

روسیه خواستار مجازات عاملان سرنگونی جنگنده سوخو 24 شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نارشکین امروز (چهارشنبه) در دیدار با «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه گفت: افراد مسئول سرنگونی جنگنده سوخو-24 روسی باید تعیین و پس از پیگرد قضایی، مجازات شوند.


وی افزود: روسیه این اقدام را جنایت و همدستی با تروریست ها می داند و افرادی که مسئول این جنایت هستند باید معرفی و مجازات شوند.


رئیس دومای روسیه گفت: حکومت ترکیه با دستور حمله به هواپیمای روسی به منافع ملت خود ضربه زدند. آنچه آنکارا در این باره انجام داد، بازتاب روحیه ملت ترکیه و ما با مردم این کشور روابط دوستانه خوب و حتی مشارکت داریم و معتقدیم که سرنگونی هواپیمای روسی خیانت به مردم ترکیه است.


یک فروند جنگنده سوخو-24 روسیه روز گذشته (سه شنبه)، توسط ترکیه هدف قرار گرفت و در سوریه سقوط کرد. رئیس جمهوری روسیه در این باره گفت گفت: همدستان تروریست ها از پشت خنجر زدند و سقوط هواپیمای روس، پیامدهای جدی در روابط با ترکیه خواهد داشت.


روسیه سخنان مقامات ترکیه را مبنی بر اینکه جنگنده روسی به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده است، رد و اعلام کرده که بررسی اطلاعات پروازی و نقشه های ثبت شده ماهواره ای نشان می دهد که این ادعا نادرست است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار