شورشیان سوریه برای حضور در مذاکرات صلح موافقت کردند

ائتلاف ملی شورشیان سوریه اعلام کرد: در مذاکرات صلح ژنو 2 مشارکت خواهد کرد.
کد خبر: ۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳ - 11November 2013

شورشیان سوریه برای حضور در مذاکرات صلح موافقت کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ترند"؛ در شرایطی که برخی گروه های تندرو شورشیان سوریه هرگونه مشارکت در مذاکرات صلح با دولت سوریه را رد کرده اند، ائتلاف ملی شورشیان سوریه به عنوان جبهه غرب گرای شورشیان سوریه پس از دو روز رایزنی میان رهبران ائتلاف طی بیانیه ای اعلام کرد در مذاکرات صلح ژنو 2 مشارکت خواهد کرد.

این بیانیه از سوی ائتلاف ملی شورشیان در حالی امروز (دوشنبه) صبح منتشر شد که شورشیان سوری شروطی را برای پیوستن به مذاکرات اعلام کرده اند که مهم ترین آنها درنظر داشتن شرایطی برای انتقال قدرت سیاسی است؛ پیش شرط دیگر از سوی ائتلاف شورشیان آزادی زندانیان قبل از آغاز مذاکرات می باشد.

با توجه به این اظهارنظرات و پیش شرط های اعلام شده برای پیوستن به مذاکرات از سوی ائتلاف ملی شورشیان می توان بیان داشت این گروه از شورشیان نیز شروطی برای پیوستن به مذاکرات تعیین کرده است که با هدف اصلی مذاکرات صلح در تناقض می باشد؛ بدین نحو که تعیین شروطی را تعیین کرده است که انتظار می رود مورد پذیرش دولت سوریه و یا برخی بازیگران دیگر قرار نگیرد.

علاوه بر این، چنین شرایطی برای پیوستن به مذاکرات در تضاد با مواضع اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل قرار دارد؛ به گونه ای که این مقام بین المللی پیش از این اعلام کرده بود هیچ پیش شرطی برای پیوستن به مذاکرات پذیرفته نیست.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار