رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس در گفتگو با دفاع پرس:

ایران اسلامی در اوج افتخار و اقتدار است/جوانان مومن و انقلابی به خاطر نظام می ایستند

رییس بسیج هنرمندان فارس گفت: امروز به اذعان دوست و دشمن، ایران اسلامی در اوج افتخار و اقتدار است.
کد خبر: ۵۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ - 27November 2015

ایران اسلامی در اوج افتخار و اقتدار است/جوانان مومن و انقلابی به خاطر نظام می ایستند

رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع پرس درچهاردهمین نمایشگاه کتاب  شیراز، در گفتگو با دفاع پرس با بیان این که امیدوارم که خبرگزرای دفاع مقدس طراز اول درعرصه نشر ارزش های دفاع مقدس شود اظهار داشت: درنمایشگاه امسال کتاب فارس، حرکتی قابل تأمل روی داد که باید بررسی شود که از کجا نشأت گرفته و چرا این اتفاق افتاده است.

نیما زارع نمایشگاه کتاب را محلی دانست برای ارایه افکار مناسب برای انقلاب به همین دلیل وی معتقد است که باید دقت کنیم مباحثی که حضرت آقا در بحث نفوذ بیان کردند را مد نظر قرار دهیم که از طریق فرهنگ و هنر و داستان نویسی جاهای موثری است که باید دقت کنیم دشمن از این راه نفوذ نکند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس تصریح کرد: بخش اجرایی نمایشگاه کتاب امسال، در یک حرکت کم لطفانه، سبب شد که ناشران مذهبی و بچه هایی که در سطح شهر شیراز به انقلابی بودن شهره بودند، از این فضا دور شوند، یا این که محدودشوند.

زارع بیان داشت:مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باید در این عرصه با تامل بیشتری کار کند زیرا وقتی کسی خود را انقلابی نامید، باید در همه ی عرصه ها انقلابی باشد و ببیند دغدغه های حضرت آقا چیست؟ حضرت اقا بار ها فرمودند که جوانان مومن و انقلابی را دریابید.

وی تأکید کرد: در نمایشگاه کتاب فارس هم به نظر من باید این علم بالا نگه داشته می شد و به بچه انقلابی ها جاهای مناسبی می دادند. این کار واقعا به نفع انقلاب است.

رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان این که الان ایران اسلامی به اذعان دوست و دشمن در اوج افتخار و اقتدار است تصریح کرد: برای نشر و انتقال این پیشرفت و جلوگیری از سیاه نمایی، چه جایگاهی بهتر از کتاب و چه عرصه ای در فضای آشنایی مردم با این مباحث بهتر از فضای نمایشگاه کتاب است.

زارع با بیان تفاوت نقد و سیاه نمایی خاطرنشان کرد: یک وقتی نقد می کنیم اما یک وقتی سیاه نمایی. سیاه نمایی به این معناست که ذهن خواننده را رها می کنیم. اینقدر ذهن خواننده را سیاه می کنی که دیگر نمی تواند تشخیص دهد. اما نقد فرق می کند. در نقد، مباحث را مطرح می کنی و به دنبال چاره ای برای رفع این سیاهی ها هستیم.

وی افزود: بعضی از مباحث جامعه هست که همه بر آن نقد دارند. مثل اعتیاد، فساد، بیکاری و .... اما آیا درست است که به گونه ای به این مباحث بپردازیم که مردم را ناامید کنیم؟ بعضی از ناشران هستند که برای تنوع به کارشان، در این فضا گیر کرده اند، اما بعضی اینگونه نیستند. واقعیات را به مردم نشان می دهند و امید به زندگی، سبک زندگی، و الگو دادن به مردم را مدنظر دارند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس  ضمن بیان این که نمایشگاه کتاب فارس اگر می خواهد موفق باشد، باید این علم را زنده نگه دارد نه این که این بچه ها را از خودش طرد کند تأکید کرد: اگر کسی قرار باشد برای انقلاب بماند، همین جوانان مومن و انقلابی اند.

زارع در تشریح برنامه های بسیج هنرمندان در چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس اظهار داشت: با توجه به راه اندازی 9 رشته هنری و داشتن همین تعداد انجمن در بسیج هنرمندان فارس، در این مدت نمایشگاه با شکل دهی جبهه فرهنگی انقلاب در سالن یاس بنام حضرت فاطمه زهرا(س)، برنامه هایی را به صورت متمرکز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نمایش های خیابانی، سرود دسته جمعی، تک خوانی، پرده خوانی با مبحث امام حسین(ع) و عمرسعد، اسنتدآپ کمدی با بازی یکی از رزمندگان طنزپرداز دفاع مقدس در روز بسیج، تجمع بسیجیان در روز بسیج، در کنار آن هرروز برنامه های شعر خوانی با عناوین حافظ خوانی، شعر بسیج، عصر شعر یمن، که کتاب "واژه های بیدار" مجموعه اشعار شاعران فارس در مورد بیداری اسلامی و یمن هم در این برنامهرونمایی خواهد شد.

زارع خاطرنشان کرد: در بحث داستان هم که نویسندگان متعهد و بسیجی هرروز حضور دارند در غرفه هم برای امضای کتاب و هم گپ و گفت با علاقه مندان و راهنمایی و جذب اشتیاق جوانان به سمت نویسندگی برای مشاوره. بعضی جلسات نقد و بررسی کتاب هایی در نظر گرفته شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار