در پاسخ به ادعای دبکا؛

آیا رژیم صهیونیستی از پس "حزب الله" و "حماس" بر می آید؟

اخیرا ادعایی از سوی یک رسانه وابسته به اسرائیل مطرح شده که قابل تامل است.
کد خبر: ۶۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 29November 2015

آیا رژیم صهیونیستی از پس

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس، جنگ روانی رسانههای وابسته به اسرائیل در شکلها و موارد مختلف مطرح شده و آنها هر روز با بهانهای جمهوری اسلامی ایران را متهم میکنند.

ادعاهای مطرح شده رسانههای وابسته به اسرائیل به قدری متنوع و گسترده است که از دل مطالب عنوان شده سناریوی "ایران هراسی" و جنگ روانی ضد کشورمان خارج میشود. اخیرا  "دبکا فایل" ادعایی ضد ایرانی را مطرح کرده که قابل تامل است و ارتباط به جنگندههای ایرانی دارد.


*** بازخوانی ادعای دبکا فایل

پایگاه صهیونیستی  "دبکافایل" در گزارشی مدعی شد برای نخستین بار، جنگنده های ایران در آسمان سوریه در کنار جنگنده های روسی حاضر شدند. این پایگاه در گزارش اختصاصی خود مدعی شد: چندین تصاویر ویدئویی که ظاهرا وزارت دفاع روسیه آنها را منتشر کرده است، برای نخستین بار حضور "جنگنده های اف 14 " و "میگ 29"  ایران را در آسمان سوریه نشان میدهد. در تصاویری که مجله ایتالیایی اویشنیست "The Aviationist " منتشر کرده است، جنگنده های ایرانی، بمب افکن های روسی، از جمله  "توپولوف تی یو صد و شصت"- سنگین ترین، سریعترین و مخرب ترین بمب افکنی که تا کنون ساخته شده - را در ماموریتهایی به فاصله صد و پنجاه کیلومتری مرزهای شمالی اراضی اشغالی اسکورت میکنند.  جنگنده های قدیمی اف چهارده ساخت آمریکا در دهه 1970، زمانی که شاه مخلوع در قدرت بود، به ایران فروخته شد .
 

 






 

این پایگاه صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی اساس خود می افزاید: دهها جنگنده  "اف 14" که ایران آنها را بارها به روز رسانی کرده ، اکنون به سامانه های جمع آوری اطلاعات و رهگیری مجهز شده اند و اکنون ماموریت های خود را در حریم هوایی سوریه و نزدیک مرزهای اسرائیل برای اسکورت بمب افکنهای روسی آغاز کرده اند.


اکنون این چشمان ایران در آسمان در حال بررسی منطقه مرزی و جمع اوری اطلاعات ارزشمندی درباره توانمندی نیروی هوایی اسرائیل است. در شرایط عادی اگر جنگنده های ایرانی در حریم هوایی سوریه پیدایشان شود، نیروی هوایی اسرائیل با آنها مقابله کرده و آنها را سرنگون خواهد کرد؛ اما اکنون به خاطر پرواز در کنار بمب افکن های روسی، خود را در برابر حملات احتمالی جنگنده های اسرائیلی محافظت کرده اند.


 

این پایگاه در ادامه می افزاید: همانطور که "دبکافایل" در گذشته گزارش کرده ؛  نیروی هوای روسیه و حملات موشکی به شکلی راهبردی بدون در نظر گرفتن تلفات غیرنظامیان، در حال نابود کردن "رقه"- پایتخت داعش در سوریه  است. ستاد کل روسیه در حال آماده سازی برای حمله ای بی سابقه به مواضع شورشیان و داعش است که شامل صدها پرواز رعد آسای جنگنده ها و بمب افکن ها و نیز حملات موشک های کروز از هواپیماها و ناوهای جنگی مستقر در "مدیترانه" و "دریای کاسپین" می شود.


 

هواپیماهای جاسوسی از ارتفاع بالا و نیز پهپادهای جاسوسی از ارتفاع پایین به سامانههای تصویربرداری و هدفگیری مجهز شده اند که به طور زنده عکس و تصاویر ویدئویی به مرکز فرماندهی در مسکو ارسال کنند.

 

یکی از موارد مطرح شده ادعای "دبکا" فایل درباره ادعای حضور جنگندههای ایرانی در عملیات بمباران شهرهای شرق سوریه است که تاکنون هیچ یک از مقامات کشورمان در این زمینه اظهارنظری نکردند؛ اما موضوع دومی که آن این سایت مطرح کرده، حضور جنگندههای ایرانی برای اسکورت توپولوفهای روسی است که البته در این زمینهها جای سوالات فراوانی وجود دارد که این اسکورت کجا و کی صورت گرفتته و آیا دلیل آن با تکیه بر حمله به مواضع تروریستهای تکفیری بوده یا خیر؟



**کوچکترین هجمهای از سوی اسرائیل واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران را درپی دارد

اما نکته بسیار مهمی که مطرح شده، اینکه اسرائیل توانایی سرنگون کردن جنگندههای ایرانی را دارد  و اگر جنگندههای ایرانی توپولوفهای روسی را اسکورت نمیکردند، اسرائیل جنگندههای "اف 14" ایران را سرنگون میکرد؛ در این زمینه میتوان گفت که با فرض محال اگر جنگندههای ایرانی در آسمان سوریه پرواز میکردند، چه کسی جرات میکرد این جنگندهها را هدف قرار دهد و به گفته مقامات کشورمان کوچکترین هجمهای از سوی اسرائیل واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران را درپی دارد.

 



 

**اسرائیل از پس "حزب الله" و "حماس" برنیامد

اسرائیل که از پس "حزب الله" و "حماس" برنیامد؛ چگونه میخواهد در مقابل ایران صف آرایی کند. "حزبالله"  که در جنگ 33 روزه نهایت با 2 تیپ پیاده (اگر هر تیپ را 3200 تا 3600 نفر اعلام کنیم دو تیپ معادل 6400 تا 7200 نفر محاسبه میگردد) در مقابل چند لشگر اسرائیل و تیپهای نخبه آن از جمله تیپ ترابری نظامی 52 پیروز شد و وقتی که اسرائیل با دو تیپ پیاده نمیتواند مقابله کند؛ چگونه در برابر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران که حداقل چند صد برابر "حزب الله" است توان مقابله دارد که البته گوشهای از این قدرت در سلسله رزمایشهای "پیامبر اعظم(ص)" و "محمد رسولالله (ص)" سپاه پاسداران و ارتش به خوبی نشان داده شده است. 


 نکته دیگر حائز اهمیت این است که صهیونیستها تمام تمرکز خود را بر قدرت هوایی خود قرار دادهاند و این گونه تصور میکنند که همانطور که در سال 1982 نیروگاه "اوسیراک" عراق، در سال 2007 نیروگاه اتمی "سوریه"، در سال 2012 مرکز تحقیقات نظامی "ریف دمشق" و در سال 2014 میلادی حمله به منطقه امنیتی "دیماس" و "فرودگاه صادرات واردات دمشق" و حمله به منطقه "قنیطره" در جنوب "سوریه" انجام داد که صد البته با پاسخ و تلافی "حزبالله" در مزارع "شبعا" انجام شد میتواند به ایران نیز همانند همان کشورها حمله محدود داشته باشد، در صورتی که این یک اشتباه محاسباتی است که تبعات پشیمان کنندهای را در پی دارد و شهرک نشینان صهیونیست باید نگران باشند.


 

قطعا اسرائیل میداند که هر حملهای ولو جزئی به ایران در هرکجا چه تبعاتی برایش درپی دارد و لذا سوال اینجاست که آیا اسرائیل جرات سرنگون کردن جنگندههای ایرانی را دارد؟ با توجه به اینکه حضور کشورمان در سوریه صرفا مستشاری است و به طور کلی مسئله حضور جنگندههای ایرانی در بمباران مواضع تروریستها در سوریه منتفی بوده، اما قطعا اسرائیل جرات حمله به جنگندههای ایرانی را ندارد و این موضوع ارتباطی به وجود جنگندههای روسی نخواهد داشت.


 

"علی اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری درباره حمله اسرائیل به ایران اظهار داشت:  «اسرائیل جرات نمیکند به ایران حمله کند؛ زمانی که این رژیم بخواهد چنین کاری را آغاز کند، شهرهای مهم اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد.»


 


 



**جنگ روانی اسرائیل

تلاش مقامات "تلآویو" بر این است که با جنگ روانی و بازی رسانهای برخی مطالب غیر واقعی را در موضوع بمباران مواضع تروریستها به ایران نسبت دهند که در این زمینه اسرائیل سند و مدرک متقنی برای ارائه ندارد و با توجه به نکته مذکور جنگ روانی دبکا ضد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مردود و صحت ندارد.

نظر شما
پربیننده ها