ایران در آینه رسانه‎های عربی؛

موج خبری سنگین علیه حاج قاسم برای جبران شکست‎های سنگین جبهه غربی - عربی

امروز در رسانه‎های عربی بیش از همه موضوع اخبار ساختگی در زمینه سردار قاسم سلیمانی مورد توجه قرار گرفته و اکثر رسانه‏‎های جبهه ضدمحور مقاومت با جوسازی تلاش دارند موفقیت ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله در مناطق راهبردی سوریه را تحت الشعاع قرار دهند.
کد خبر: ۶۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ - 29November 2015

موج خبری سنگین علیه حاج قاسم برای جبران شکست‎های سنگین جبهه غربی - عربی

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس، امروز در اکثر رسانههای عربی همسو با محور ضدمقاومت خبرهایی مبتنی بر مجروحیت شدید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منتشر شده که همه آنها به منابع وابسته به اپوزیسیون و مخالفان ضدایرانی استناد کردهاند.

جوسازی رسانهای درباره سردار سلیمانی برای جبران شکستهای میدانی
 
 نکته مشهود در این بررسی محتوای خبری این رسانهها حاکی از آن است رسانههای سعودی بهویژه العربیه که طی ماههای اخیر برای لاپوشانی شکستهای متعدد آل سعود در باتلاق یمن، نهایت تلاش خود را به کار گرفتهاند با آب و تاب بیشتری به پوشش خبرهای مرتبط با مجروحیت سردار سلیمانی پرداختهاند.
 در واقع به نظر میرسد پس از ورود قدرتمند روسیه به سوریه برای نبرد با تروریستها، که با پیروزیهای ارتش سوریه و حزبالله در استان حلب همزمان شده و با ادامه دست و پا زدن عربستان سعودی در باتلاق یمن، جبهه رسانهای آل سعود برای جبران شکستهای واضح میدانی وارد عمل شده تا شاید بتواند از این رهگذر دستاوردی داشته باشد.
 
 انتشار اخبار در زمینه مجروحیت سردار سلیمانی که از چند هفته پیش آغاز شده همچنان بهعنوان یکی از خطوط اصلی خبری این رسانهها ادامه دارد. محور رسانهای ضدمقاومت هرروز تلاش دارند با انتشار جزئیاتی بهاصطلاح جدید این خط خبری را ادامه داده تا به اهداف پیدا و پنهان خود در این عرصه تحقق بخشند.
 همچنین این مسئله مشاهده میشود که انتشار خبر "فرماندهی مستقیم عملیات آزادی خلبان روس از دست تروریستها توسط سردار سلیمانی" در رسانههای روسی و بازتاب گسترده آن در رسانههای بین المللی و منطقهای به مذاق رسانههای سعودی خوش نیامده و آنها در تلاش هستند با انتشار اخبار ساختگی قدرت و محبوبیت این سردار ایرانی در سطح منطقه را تحت الشعاع قرار دهند.
 
 نکته مهم در ساختگی بودن این اخبار منابع نهچندان موثق و استنادات بیپایه و اساس آنها است بهطوری که بهنقل از آنچه منابع اوپوزیسیون "شورای ملی مقاومت" خوانده شد، مدعی شدهاند که این اطلاعات را از منابعی در داخل سپاه پاسداران به دست آوردهاند!
 این در حالی است که اخیراً پس از انتشار اخباری در زمینه مجروح شدن سردار سلیمانی این خبر رسماً تکذیب و خبرسازی رسانهای منطقهای و فرامنطقهای نقش بر آب شد.
 
دیگر محورهای مورد بحث در رسانههای منطقه
 
 با گذر از موضوع فوق، امروز روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی با عنوان "توافق هستهای روابط ایران با آسیا را تقویت میکند" به توسعه روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای آسیایی و عربی حاشیه خلیج فارس در صورت رفع تحریمها علیه تهران اشاره شده است.
 تلاش ایران برای جذب سرمایهگذاری خارجی در بخش نفت نیز مورد توجه شبکه قطری الجزیره قرار گرفته است.
 
 روزنامه لبنانی الاخبار امروز در گزارشی به بازداشت جاسوسان مرتبط با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در ایران و بسته شدن پرونده تحقیقات درباره نحوه درگذشت دکتر غضنفر رکنآبادی اشاره کرده است.
 رسانههای منطقه همچنین به سفر امروز علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری به سوریه و دیدار وی با بشار اسد رئیس جمهور این کشور اشاره کردند که باید منتظر تحلیلهای این رسانهها از سفر امروز وی به سوریه هم باشیم.
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار