حجت الاسلام آل هاشم؛

اولویت اول یک بسیجی کسب طهارت و تقوای الهی است / فرهنگ بسیجی فراتر از مرزهای ایران رفته است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حق مداری، عدالت خواهی و ظلم ستیزی از ویژگی‌های یک بسیجی نمونه است گفت: اولویت اول یک بسیجی طهارت و تقوا الهی است.
کد خبر: ۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ - 30November 2015

اولویت اول یک بسیجی کسب طهارت و تقوای الهی است / فرهنگ بسیجی فراتر از مرزهای ایران رفته است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید «محمد علی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین گردهمایی فرماندهان بسیجی نزاجا، گفت: بسیج یک نهاد انقلابی است که از توده مردم و آحاد ملت تشکیل شده است. در جمهوری اسلامی ایران بسیج تبدیل به نمادی شده است که در همه عرصههای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و دفاعی، نهال انقلاب را حفظ و حراست کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به تفکرات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در مورد بسیج گفت: در اندیشه حضرت امام(ره) بسیج نهادی اجتماعی با ابعاد متعدد است. در این نگرش بسیج صرفا سازمانی نظامی نیست بلکه نهادی گسترده و مردمی و مبتنی بر نیازهای حیاتی و اساسی جامعه است. بسیج نه یک سازمان بلکه یک اندیشه و تفکر است.

وی در ادامه با با تاکید به نقش ارزنده بسیجیان در دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس نمادهای بسیجی مانند چفیه، سجاده و... شعاع تاثیرش به پشت جبهه انتقال پیدا کرد و مردم با تاسی از چنین نمادهایی عزم و اراده خود را در دفاع از انقلاب و نظام جزم کردند.

حجت الاسلام آل هاشم به شاخصها و مولفههای فرهنگ بسیجی اشاره کرد و گفت: حق مداری، عدالت خواهی و ظلم ستیزی و زهد و تقوا از ویژگیهای یک بسیجی نمونه است و اولویت اول بسیج و بسیجیان طهارت و تقواست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز فرهنگ بسیجی فراتر از مرزهای ایران اسلامی رفته است و در سایر ملل محروم و مستضعف گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر نقشه دشمن برای نفوذ به کشور بیان کرد: دشمن در چارچوب جنگ نرم و بهانههایی چون موضوع انرژی هسته ای به دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ در داخل کشور است.آمریکا تلاش می کند برجام را به ابزاری برای مهار راهبردی ایران اسلامی تبدیل کرده و ایجاد زیرساخت برای نفوذ در کشور نیز به بهانه ی فضای پسابرجام بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: یکی از تهدیداتی که مقام معظم رهبری پس از برجام بارها به آن تاکید فرمودند همین بحث نفوذ دشمن و بیگانگان در کشور بوده است همانطور که ایشان در سالهای گذشته خطر نفوذ فرهنگی و سیاسی را از تهدیدات مهم دشمن نسبت به کشورمان برشمردند.

وی در پایان افزود: مقام معظم رهبری در پیام دوم خود به جوانان غرب جهت آگاهسازی آنان نه تنها جوانان داخل کشور بلکه به جوانان تمامی دنیا خطر استکبار را گوشزد کردند.

نظر شما
پربیننده ها