سردار ابراهیمی در بازدید از غرفه های بنیاد حفظ آثار شیراز:

جوانان در جهاد اکبر به وظایف خود عمل میکنند/انسان آگاه برنامه ریزی دشمن را نقش برآب میکند

سردار ابراهیمی در بازدید از غرفه های بنیاد حفظ آثار شیراز گفت: مجموعه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس غرفه دارد که خوشخبتانه با استقبال جوانان نیز مواجه شده است.
کد خبر: ۶۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ - 01December 2015

جوانان در جهاد اکبر به وظایف خود عمل میکنند/انسان آگاه برنامه ریزی دشمن را نقش برآب میکند

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در بازدید از غرفه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ، در گفتگو با دفاع پرس اظهار داشت: من فکر می کردم که ما در جنگ عملیات های بزرگی انجام دادیم مانند فتح المبین، محرم، کربلای 4و5، والفجر8، اما  امروز دیدم که جوانان در جهاد اکبر به وظیفه خود همانند سال های جنگ که جهاد اصغر بود عمل میکنند.

سردار خداداد ابراهیمی تصریح کرد: امروز اگر یک انسان آگاه باشد و درست تربیت شود، استعاره فرهنگی که حضرت آقا فرمودند دشمن دارد برای ما برنامه ریزی میکند را نقش بر آب می کند و با همین کتاب ها همین مطبوعات، نشریات و همین رسانه انقلابی خنثی می شود.

وی ضمن تأکید بر این که امروز غرفه به غرفه، جایگاه به جایگاه من دیدم که جوانان خوب و ارزشمند، با سواد، با انگیزه و با علاقه کار و تلاش می کنند خاطر نشان کرد: مخاطبین و بازدید کنندگان خوبی را امروز مردم را از همه اقشار دیدم  اعم از دانشجو، دانش آموز،کاسب،کارمند، کوچک و بزرگ، زن و مرد هرکسی کتاب مورد علاقه خودش را پیدا و خریداری میکرد، امیدوارم که فرهنگ و سنت کتابخوانی هم مجددا برگردد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با تصریح بر این که امروز فضای سایبری مقداری ما را از فرهنگ کتابخوانی دور کرده است افزود: فرهنگ سنتی کتابخوانی خودش یک شخصیت و به قول معروف یک حال و هوای معنوی به انسانی میدهد. کسی که کتاب در  دست دارد، کسی که حتی ژست کتاب خواندن وکتاب در دست داشتن و مطالعه کردن دارد، هم برای خانواده اش هم برای جامعه یک انسان برتر و متشخص تر است.

ابراهیمی ادامه داد: کتاب انسان را زیباترو معنوی تر می کند، انسانی که در همه ی دوران زندگیش کتاب به دست دارد، خیلی ارزشمند است.

وی با تأکید بر این که باید یارانه انتشارات و رسانه ها  بیشتر شود تا جوان ها علاقه مند  به خرید، نگه داری کومعرفی کتاب به یکدیگر باشند گفت: اینگونه می توانیم فرهنگمان را با فضائل اخلاقی، دینی، اصولی وبا فرهنگ شهدا، رزمندگان، بسیجییان، جانبازان، آزادگان، و خانواده شهدا مأنوس کنیم و به سبک زندگی آن ها نزدیک شویم چرا که با این روش، هزینه های جرائم مثل قتل ها،تصادفات،مثل زندان ها مثل هزینه کلانتری ها مثل هزینه های ...و دادگستری ها و معالجه ها وبیمه ها و درمان های حوادثی که در اثر بی تقوایی، بی فرهنگی، بی تربیتی صورت میگیرد، پایین بیاوریم یعنی سرمایه گذاری کنیم و با رسانه و کتاب و این مجموعه ها هزینه ها را کمتر کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس در ادامه از چاپ ۱۰ عنوان کتاب که ۳ عنوان آن در حوزه کودک است خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار در بحث کودک و نوجوان نیز ورود کردیم که سه عنوان کتاب را منتشر خواهیم کرد.

ابراهیمی با بیان این که مجموعه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس غرفه دارد که خوشخبتانه با استقبال جوانان نیز مواجه شده است قول داد که 10 کتاب در دست چاپ را به نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت ماه سال آینده برساند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار