20 میلیارد دلار؛ خسارت ترکیه از تحریم‌های روسیه

حزب جمهور‌ی‌خواه خلق ترکیه میزان خسارت وارده به ترکیه طی تحریم اقتصادی روسیه را 20 میلیارد دلار معادل 3 درصد از حجم تولید ملی کشور تخمین زد
کد خبر: ۶۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ - 02December 2015

20 میلیارد دلار؛ خسارت ترکیه از تحریم‌های روسیه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یکی از اعضای حزب جمهوریخواه خلق ترکیه میزان خسارت وارده به ترکیه طی تحریم اقتصادی روسیه را 20 میلیارد دلار معادل 3 درصد از حجم تولید ملی کشور تخمین زد.

«عثمان بوادک» نماینده حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در گفتوگو با بخش انگلیسی روزنامه «حریت» اظهار داشت: درآمد ترکیه از صادرات به بازار روسیه 6 میلیارد دلار و از گردشگری 7 میلیارد دلار است. علاوه بر این در سال گذشته، «تجارت چمدانی» برای ترکیه، 6 میلیارد دلار درآمد داشته است.

تجارت چمدانی به انجام واردات و صادرات مسافرتی که گاهی از طریق بازارچههای مرزی در کشورهای همسایه و گاهی فراتر از آن صورت میگیرد، گفته میشود.

این نماینده حزب اپوزیسیون ترکیه گفت: در این روند تحریمها، آنتالیا بیش از هر مکان دیگری از نظر گردشگری آسیب میبیند زیرا نزدیک به 40 هزار روس در این شهر زندگی میکنند و نزدیک به 200 هزار ترک در روسیه به سر میبرند لذا باید این تنش و بحران در روابط دو کشور هرچه سریعتر رفع شود.

دولت روسیه، دوشنبه (اول دسامبر) با حکم اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ترکیه به دلیل اقدام آنکارا در هدف قرار دادن جنگنده سوخو- 24 و عدم عذرخواهی از مسکو، موافقت کرد و قرار است از اول سال 2016 میلادی، این حکم اجرایی شود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار