لاهوتی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورا بود/ اتحاد سبب پیروزی بر دشمن تا بن دندان مسلح

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مجلس و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: قیام عاشورا در ایستادگی جوانان در برابر دشمن غاصب در دوران دفاع مقدس تاثیرگذار بود.
کد خبر: ۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵ - 13November 2013

دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورا بود/ اتحاد سبب پیروزی بر دشمن تا بن دندان مسلح

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس جوانان با تاثیر از نهضت حسینی و قیام عاشورا در برابر دشمن غاصب ایستادگی کردند.

جانباز و برادر دو شهید در دوران دفاع مقدس ادامه داد: رزمندگان اسلام اجازه ندادند حتی ذرهای از خاک وطن به دست دشمن جنایتکار بیفتد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس حرکت و درس بزرگ در طول تاریخ برای ملت ایران است، افزود: جوانان در  هشت سال دفاع مقدس جان خود را در راه دفاع از ارزشهای انقلاب و اسلام فدا کردند.

این برادر شهید تصریح کرد: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بزرگترین درسی بود که دفاع مقدس با خود به همراه داشت جوانان با اهدای جان خود در مقابل ستمکاران ایستادند تا انقلاب و اسلام در کشور پایدار بماند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا چنین فرهنگی وجود ندارد که جوانان و مردم به صورت خودجوش برای دفاع از ارزش ها و اهداف انقلابی و اسلامی جان خود را تقدیم کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس انسان ساز بود و سبب خودسازی بسیاری از افراد شد و در حقیقت فرهنگ ایثار در دوران هشت سال دفاع مقدس به مرحله عمل درآمد.

لاهوتی ادامه داد: اگر در هر جای دنیا جنگی رخ دهد موضوع مادی و حقوق سربازان عنوان میشود و افرادی که مسئولیت قانونی دارند وارد جنگ میشوند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: در کشور ما و در زمان جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس، مردم به صورت خودجوش واردعمل شدند و بدون انتظار و توقعی مادی و مالی مبارزه کردند.

لاهوتی تاکید کرد: امروز نهادها و سازمانهای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین انتقال ارزشها و اهداف دفاع  مقدس وظیفه و رسالت بزرگی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ نمونه و نظیر دوران دفاع مقدس وجود ندارد، گفت: دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورایی بود و ملت ایران در برابر زورگویان غاصبی که قصد تصرف سرزمینشان را داشت مردانه مقاومت کردند و ایستادند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از برادرانم 18 روز پس از ازدواج به شهادت رسید. در هیچ دنیای افرادی وجود ندارد که پس از ازدواج  پا به میدان رزم و جنگ بگذارند.

وی اذعان داشت: برادر دیگرم دانشجو بود ولی جنگ و ایستادگی در برابر دشمنان را بر امور دیگر ترجیح داد و دنیا را رها کرد و فرمان رهبری را با  جان و دل پذیرفت.

او به خاطره ای از دوران دفاع مقدس و حضور خود و برادرانش در جبهه های حق علیه باطل اشاره کرد و گفت: سه برادر در عملیات کربلای 2 حضور داشتیم. ما با هدف پیروی از فرمان رهبری و دفاع از انقلاب و اسلام وارد جبهه ها شدیم و هیچ چیز مانع حضورمان نمی شد.

وی ادامه داد: جوانان دفاع مقدس بزرگترین الگو برای جوانان نسل امروز و آینده هستند و از جان و مال و خواستههای دنیایی خود برای دفاع از انقلاب و قرآن گذشتند و روحیه ایثار و گذشت از ویژگی های بارز رزمندگان بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اتحاد و یکدلی و داشتن روحیه ایثار و فداکاری سبب پیروزی رزمندگان در برابر دشمنی شد که با تمام تجهیزات و امکانات به ایران هجوم آورده بودند.

وی افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با تکیه بر خدا و ایمان در مقابل دشمنی ایستادند که همه دنیا به کمک آن ها آمده بود اما هرگز ناامیدی به قلب و وجود رزمندگان ورود نکرد.

جانباز و برادر دو شهید در دوران دفاع مقدس در پایان اذعان داشت: حفظ و تداوم فرهنگ دفاع مقدس بر عهده همه است  و باید مسئولان نیز در این زمینه گام های موثری بردارند و اقدامات لازم را انجام دهند تا جوانان نسلهای امروز و آینده با دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

نظر شما
پربیننده ها