حجت الاسلام شهیدی:

رزمندگان با تکیه بر فرهنگ عاشورایی دشمن را مغلوب کردند

مدیرکل روابط عمومی عقیدتی ناجا گفت: رزمندگان اسلام با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و دینی موفق شدند دشمنی که از هر نظر مورد توجه بود، مغلوب کنند.
کد خبر: ۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷ - 14November 2013

رزمندگان با تکیه بر فرهنگ عاشورایی دشمن را مغلوب کردند

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی مدیر کل روابط عمومی سازمان عقیدتی نیروی انتظامی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: بهترین برداشت و صحبت در رابطه با اهداف قیام عاشورای آقا اباعبدالله الحسین (ع) نامه معروف حضرت است (که این روایت معروف در منابع مختلف از جمله در کتاب بحارلاانوار جلد 44 صفحه 229 است) که می فرمایند: من برای سرکشی، دشمنی، فساد کردن و ظلم کردن از مدینه خارج نشدم بلکه جز این نیست که من به منظور اصلاح در میان امت جدم خارج شدم و در نظر دارم امر به معروف ونهی از منکر نمایم. من می خواهم مطابق سیره جدم رسول خدا و پدرم علی ابن ابیطالب(ع) رفتار نمایم.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه عزاداری ما برای امام حسین(ع) ابعاد مختلفی را باید در برداشته باشد، گفت: یکی از اهداف سوگواری ابا عبدالله این است که از این کار الگو شناسی داشته باشیم. باید با به وجود آوردن شور همراه شعور فرهنگ دینی و اهداف قیام امام حسین(ع) را در جامعه پیاده کنیم.

وی به تاثیر قیام امام حسین(ع) در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که اهل جبهه وجنگ بودند و کسانی که حتی در جبهه ها حضور نداشتند ولی آثاری از جبهه و جنگ را مورد مطالعه قرار دادند معترف به این موضوع هستند که در جنگ عِده وعُده تعیین کننده نبود بلکه معنویت برگرفته از فرهنگ قیام ابا عبدالله الحسین(ع)، تعصی از اهل بیت و تکیه به فرهنگ عاشورایی و دینی عامل پیروزی در برابر دشمنان نظام اسلامی بود.

مدیر روابط عمومی سازمان عقیدتی نیروی انتظامی گفت: خداوند به ما توفیق دهد نسبت به فرهنگ عاشورایی، دینی ومعنویت نقش موثری را بتوانیم ایفا کنیم و از طرف دیگر هم تا جایی که توانایی داریم از تحریفاتی که خدای نکرده ممکن است آثار سویی بر جامعه اسلامی داشته باشد، جلوگیری کنیم.
 
شهیدی افزود: جهان امروز تشنه فرهنگ عدالت خواهی امام حسین(ع) است. تشنه فرهنگ مقابله با ظلم، تشنه امر به معروف و حاکمیت ارزش ها، تشنه دوری از هر گونه ناهنجاری که همه این موارد در فرهنگ قیام حسینی(ع) بخوبی مشاهده می شود. انشالله ما هم در حد توان مان بتوانیم نقشی را در ترویج فرهنگ عاشورایی ایفا نماییم.
نظر شما
پربیننده ها