لاریجانی در دیدار با وزیر اقتصاد لبنان:

وحدت میان مسلمین لازمه برقراری آرامش در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت میان مسلمین لازمه برقراری آرامش در منطقه است و امیدواریم که همه کشورهای اسلامی در این راستا تلاش کنند.
کد خبر: ۶۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲ - 07December 2015

وحدت میان مسلمین لازمه برقراری آرامش در منطقه است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علی لاریجانی امروز (دوشنبه) در دیدار با علی حسن خلیل وزیر اقتصاد و معاون سیاسی رئیس مجلس لبنان گفت: مسئله مهمی که این روزها وجود دارد درگیریها و اوضاع بهم ریخته منطقه است که باعث درگیری فکری کشورهای اسلامی و سوءاستفاده دشمنان میشود.

وی تصریح کرد: درگیری در داخل فلسطین و خارج از آن و خطری که مسجد الاقصی را تهدید میکند، خیلی مهم است و نباید بگذاریم که این شرایط باعث سوءاستفاده رژیم صهیونیستی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطر گسترش تروریسم گفت: ما از سالها پیش به کشورهای غربی نسبت به پیدایش و گسترش تروریسم هشدار داده بودیم ولی آنها تصور میکردند که میشود به صورت ابزاری از آنها استفاده کرد، ولی آنها حالا متوجه شدهاند که این مسئله، کشورهای غربی را هم هدف قرار داده و باعث بهمریختگی اوضاع داخلی آنها شده است.

لاریجانی تاکید کرد: کشورهایی که بالاخص در منطقه وجود دارند و به تروریستها سلاح و مهمات میدهند، باید متوجه اشتباه خود بشوند و به ناامنی در منطقه دامن نزنند زیرا حل مسئله منطقه یک معادله چندوجهی شده است که این شرایط به نفع هیچ کشوری نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران این بوده است که همیشه آرامش را در منطقه برقرار کند و ما این امر را به نفع امت اسلامی و همه کشورها میدانیم و ما همین نگاه را در مورد سوریه، لبنان، بحرین، یمن و دیگر کشورها داشتهایم و امیدواریم که سوءتفاهمات میان کشورهای اسلامی هر چه سریعتر برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات ریاست جمهوری در لبنان اظهار داشت: طی مراحل انتخاب کاندیداها و برگزاری انتخابات در کشور لبنان باید به گونهای باشد که مشکلات را گستردهتر نکند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه شرایط پشتیبان شما خواهد بود و شما از برادران همپیمان ما هستید و دفاع از کشور لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی را وظیفه خود میدانیم.

در ادامه علی حسن خلیل وزیر اقتصاد لبنان و معاون سیاسی رئیس مجلس لبنان گفت: کشور ایران در میان کشورهای منطقه جایگاه رفیعی دارد و تاثیرات مثبت شما در سطح بینالمللی و منطقهای قابل تقدیر است.

وی افزود: ما از اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از سالها مبارزه توانست به پیروزی بزرگی درخصوص مسئله هستهای دست پیدا کند، خوشحالیم و همواره به این امر ایمان داشتیم که بالاخره شما به نتیجه مطلوب دست خواهد یافت.

وزیر اقتصاد لبنان با اشاره به تغییر موازنه قوا در منطقه تصریح کرد: حضور فعال جمهوری اسلامی ایران باعث شده است که موازنه قوا در منطقه تغییر کند و رژیم صهیونیستی متزلزل شود و ایران همپای کشورهای درگیر با اسرائیل مانند فلسطین و لبنان در عرصه حضور داشته و بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: امروز ما باید با دو جبهه در جنگ باشیم که یکی رژیم صهیونیستی و دیگری تروریسم داخلی است و ما امیدواریم که با کمک کشورهای دوست در منطقه بالاخص ایران بتوانیم مشکلاتمان را حل نماییم.

علی حسن خلیل در پایان اظهار داشت: موضع ما با حزبالله موضع واحدی است و هیچ مسئلهای برای ایجاد اختلاف میان ما وجود ندارد و امیدواریم که بتوانیم با وجود تاخیر طولانی انتخابات ریاست جمهوری را هر چه سریعتر برگزار نماییم.
منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار