شناخت منزلت و هویت زن در کتاب «دختران آفتاب»

کتاب «دختران آفتاب» اثر مشترک امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند به همراه تقریظ مقام معظم رهبری است که به تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ چهاردهم رسید.
کد خبر: ۶۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ - 09December 2015

شناخت منزلت و هویت زن در کتاب «دختران آفتاب»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس کتاب «دختران آفتاب» اثر مشترک امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند به همراه تقریظ مقام معظم رهبری به تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ چهاردهم رسیده است. این کتاب اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان شناختی و جامعه شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است.

نویسندگان این اثر قصد داشته اند زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خود زن، مردش و جامعه اش، و همچنین به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد. و همین گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می رهاند و نشان می دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد.

هم سفران «دختران آفتاب» به سرمنزل تفکری می رسند که انسان را می بیند و اعتبار می بخشد؛ خواه زن باشد خواه مرد. تفکری که حجاب و غبار شبهه ها، تلالو انوار بی بدیلش را کورسویی خواسته است و چون این غبار، برای همسفران دختران آفتاب فرو می نشیند؛ تلالو آن انوار، آنها را به خانواده و اجتماع می برد. شرافت مادری را در خانواده ای که پایه و اساس انسان سازی است به آنها یادآوری می کند، نقش های اجتماعی و لوازم آن چون روابط زن و مرد، پوشش و حجاب، حیا و غیرت را توضیح می دهد.

سرمنزل مقصود «دختران آفتاب» دامان پرمهرومحبت مادری است که سرچشمه همه نیکی هاست. مادری که فاطمه خوبی هاست و زهره روشنایی ها.  این کتاب از معدود داستان هایی است که بیش از یک نویسنده دارد و سبب آن هم چند جنبه ای بودن محتوای آن است.

چاپ چهاردهم این کتاب با ۴۸۰ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار