دستاورد مهم دیگری برای ارتش سوریه و مقاومت

شهر «حمص» سوریه سرانجام به طور کامل از لوث وجود تروریست‌ها پاک شد+تصاویر

طرح آتش‌بس بین دولت سوریه با تروریست‌های وابسته به تروریست‌های «جبهه النصره» ظهر امروز با خروج افراد مسلح از منطقه «حی الوعر» عملیاتی شد و شهر حمص به طور کامل از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.
کد خبر: ۶۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ - 09December 2015

شهر «حمص» سوریه سرانجام به طور کامل از لوث وجود تروریست‌ها پاک شد+تصاویر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اجرای بندهای طرح آتشبس بین دولت سوریه با تروریستهای وابسته به تروریستهای «جبهه النصره» ظهر امروز تحت نظر «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه در منطقه «حی الوعر» انجام شد.

به گزارش شبکه تلویزیون «المیادین»، «طلال البرازی» استاندار حمص گفت که 174 فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» به همراه سلاح فردی خود و 100 نفر دیگر بدون سلاح ظهر امروز حی الوعر را ترک کردند.

تروریستهایی که خارج شدند به همراه خانواده آنان و خانواده تروریستهایی که شهرکهای «الفوعه» و «کفریا» در استان ادلب را محاصره کردهاند، به استان ادلب منتقل شدند.

این گزارس حاکی است که 2 هزار فرد مسلح پس از تسلیم سلاح، تصمیم به ماندن در حی الوعر حمص گرفتند و قرار است بعدها به این امور آنها رسیدگی شود.

قرار است سلاحهای سنگین و نیمهسنگین در مرحله بعدی اجرای توافق آتشبس تسلیم ارتش سوریه شود.

آتشبس این منطقه بخشی از طرح آتشبس بزرگتری بود که شامل فوعه و کفریا (شهرکهای شیعه محاصره شده در ادلب) و شهرک «مضایا» در جنوب شهر «زبدانی» در شمال غرب دمشق است.

* آغاز بازگشت مردم به حی الوعر

در مرحله اول این طرح که از صبح امروز آغاز شد 14 خودرو شامل تعدادی آمبولانس، تحت نظر سازمان ملل در محله مستقر شدند و عهدهدار انتقال تعدادی از تروریستها به همراه خانوادههایشان به استان ادلب شدند.

منطقه مهم و راهبردی «الوعر» در غرب شهر حمص به صورت رسمی به نام «حمص الجدید» شناخته میشود و به دو بخش «الوعر قدیم و الوعر جدید» تقسیم شده و دارای جمعیتی در حدود 50 هزار نفر است که با شروع بحران سوریه نزدیک به 250 هزار آواره وارد این منطقه شد. اکنون جمعیتی نزدیک به 300 هزار نفر دارد.

اکثر خانوادههای گروههای تروریستی موجود در اطراف دو شهرک الفوعه و کفریا و همچنین همرزمان آنان در همین منطقه الوعر ساکن هستند.

استاندار حمص در گفتوگو با تلویزیون المیادین تاکید کرد که سازمان ملل هیچ نقشی در دستیابی به توافق آتش بس بین دولت سوریه و افراد مسلح ندارد.

ظهر امروز آخرین اتوبوس حامل افراد مسلح که اغلب آنها از گروه تروریستی جبهه النصره هستند، حی الوعر را به مقصد ادلب ترک کرد.
منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها