حجت الاسلام سعیدی:

نقش سردار سلیمانی در سوریه تعیین کننده است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سردار سلیمانی امروز نقش مهم و تعیین کننده ای را در کمک به جبهه مقاومت اسلامی و ارتش و نیروهای مردمی در سوریه و عراق ایفا می کند.
کد خبر: ۶۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ - 09December 2015

نقش سردار سلیمانی در سوریه تعیین کننده است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران طی سخنانی گفت: شهید رکن آبادی مهاجر الی الله و چهره ای شاخص در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی بود.

وی ادامه داد: انسان در مسیر زندگی و تکامل خود با اقسام جاذبه ها، فشارها و موانع مواجه است. این فشار و موانع جزء ماهیت زندگی انسان هاست که فلسفه خاصی دارد.

سعیدی انسان را موجودی ارزشمند دانست و افزود: انسان ها باید در مسیر تکامل با موانع و جاذبه ها روبرو شده و با استخراج جوهره خود خالص شوند. بنابراین انسان ها بعد از خالص شدن دارای اعتبار و ارزش می شوند و برای ورود به دربار ذات الهی آماده خواهند شد.

وی جاذبه های انسان را شامل جاذبه های مالی، حب به اولاد و مقام دانست و اضافه کرد: سه مانع در برابر انسان ها وجود دارد. اولین مانع درونی است که شامل جهل است. دومین مانع بیرونی (کفار و منافقین) هستند و سومین آن موانع درونی و بیرونی(شیطان) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه از دست دادن مال، فرزند و همسر و همچنین فقر و ترس از مولفه های آزمایش انسان ها است، خاطرنشان کرد: میزان استقامت انسانها با این مولفهها مشخص میشود.

وی یکی از مهم ترین عوامل پایداری انسان ها در برابر فشارهای زندگی را صبر دانست و افزود: اولین موردی که صبر در آن تجلی پیدا می کند صبر در برابر معصیت است. بر اساس اینکه انسان موجودی تربیت پذیر و قابل تحول است می تواند در برابر گناه صبر کرده و به توبه روی بیاورد.

سعیدی دومین تجلی صبر را صبر در طاعت خواند و گفت: طاعت از خدا، پیامبر(ص)، امامان و ولی فقیه بسیار ضروری و مهم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صبر بر مصیبت را سومین تجلی صبر دانست و اضافه کرد: انسان ها نباید در مشکلات طاقت خود را از دست بدهند.

وی شهید رکن آبادی را از سه بعد قابل بررسی خواند و افزود: اولین بعد این شهید در فکر و اعتقادش است. ایشان از زمانی که عضو بسیج در قم شد حضور فعالی در آن داشته تا جایی که در داخل و خارج از کشور نیز پیگیر بسیج بود.

سعیدی جهانی کردن فرهنگ بسیجی را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: یکی از کسانی که فرهنگ بسیجی را به کشورهای دیگر انتقال داد و بستر گسترش آن را فراهم نمود شهید رکن آبادی بود. او یک نگاه وسیع و انقلابی نسبت به بسیج داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سردار سلیمانی امروز نقش مهم و تعیین کننده ای را در کمک به جبهه مقاومت اسلامی و ارتش و نیروهای مردمی در سوریه و عراق ایفا می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با عرض تسلیت خدمت بستگان و خانواده شهید رکن آبادی گفت: ۲۷ میلیون نفر به عنوان زائران اربعین حسینی امسال به کربلا رفتند و بحمد الله بدون هیچگونه مشکلی به سوگواری سرور و سالار شهیدان پرداختند در حالی که در جمعیتی ۲ میلیونی حج به خاطر بی تدبیری عربستانی ها باعث رخ دادن فاجعه منا شد.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار