رویترز

روسیه ساخت نیروگاه هسته‌ای ترکیه را متوقف کرد

مقامات ترک می‌گویند روسیه کار ساخت نیروگاه هسته‌ای «آکویو» در جنوب ترکیه را متوقف کرد.
کد خبر: ۶۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ - 09December 2015

روسیه ساخت نیروگاه هسته‌ای ترکیه را متوقف کرد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات وزارت انرژی ترکیه مدعی شد که روسیه ساخت تنها نیروگاه هستهای ترکیه را متوقف کرده است.

نیروگاه «آکویو» در استان «مرسین» در جنوب ترکیه واقع شده و از سال 2013 شرکت روس اتم مسئول ساخت این رآکتور 1200 مگاواتی شد.

به نوشته روزنامه تودی زمان، شرکت «روس اتم» به دلیل غرامت سنگینی که باید در صورت لغو این پروژه 20 میلیارد دلاری بپردازد، تاکنون از فسخ قرارداد خودداری کرده است. با این حال مقامات ترکیه میگویند در حال بررسی گزینههای دیگر برای تکمیل پروژه هستند. 

مقامات روس هنوز این خبر را تائید نکردهاند، اما مسکو پیش از این هم چندین قرار داد تجاری با آنکارا را در واکنش به حمله ترکیه به جنگنده این کشور، تعلیق کرده بود.

جنگندههای ترکیه دو هفته قبل یک هواپیمای سوخو-24 روسیه را هدف قرار داده و ساقط کردند. هرچند آنکارا مدعی است که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده، اما اطلاعات ماهوارهای و محل سقوط هواپیما این ادعا را تائید نمیکند.

مسکو از آن زمان اقدامات تنبیهی گستردهای را در دستور کار قرار داده است. ولادیمیر پوتین رئیسجمهور روسیه هفته گذشته گفت آنکارا از اقدام خود پشیمان خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار