العربیه: واشنگتن قصد دخالت مستقیم در عراق و سوریه ندارد

خبرنگار شبکه العربیه با اشاره به حملات سان برناردینو که در آن 14 آمریکایی کشته شدند، گفت علیرغم وعده های کاخ سفید، واشنگتن هیچ واکنش تندی از خود نشان نمی دهد.
کد خبر: ۶۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ - 10December 2015

العربیه: واشنگتن قصد دخالت مستقیم در عراق و سوریه ندارد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پیر غانم گزارش داد: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در موضعی جدید در راستای عملیات ضد داعش، اعلام کرد که واشنگتن از تشکیل نیروی عربی برای حضور در سوریه حمایت می کند و حمایت های لازم را از آن صورت خواهد داد.


کارتر گفت: ما از حضور ایران در سوریه نگرانیم و بارها این نگرانی را اعلام کرده ایم، اما به هر حال ایران در سوریه حضور دارد. ما آماده ایم تا با نیروی عربی مشترک در سوریه که در جنگ زمینی نقش ایفا کند، همکاری کنیم.
وزیر دفاع آمریکا و حامیان این طرح، منطقه حضور نیروهای عربی را مشخص نکرده اند اما کمیته نیروهای مسلح سنا خواستار اقدامات بیشتر کاخ سفید برای ضربه زدن به داعش در عراق و سوریه است. این درخواستها پس از کشته شدن 14 آمریکایی در سان برناردینو افزایش یافت زیرا جمهوریخواهان عقیده دارند که تشکیلات اوباما به همه آنچه در توان دارد عمل نکرده است.


جان مک کین سناتور جمهوریخواه گفت: در عراق باید هزاران نیروی نظامی آمریکایی حضور داشته باشند تا آموزش نیروهای عراقی بویژه عشایر اهل سنت را سرعت ببخشند.


در همین حال وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با ایجاد منطقه امن یا پرواز ممنوع مخالفت کرد و گفت راهبرد ما همکاری با نیروهای محلی در عراق و سوریه است. به نظر می رسد کاخ سفید حتی پس از حملات سان برناردینو هم حاضر به نشان دادن واکنش شدید نیست که این مسئله حمایت دموکراتها را در پی داشته است و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده بود تشکیلات اوباما برای اتخاذ تصمیمات سخت آمادگی دارد. دموکراتها می گویند بمباران بی هدف، باعث می شود افراد، خانواده هایشان را از دست بدهند و سپس در فکر انتقام از آمریکا بیفتند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار