رئیس‌جمهور:

همه چهره‌های علاقه‌مندِ خدمت به مردم باید در انتخابات حضور یابند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: باید تلاش کرد فضای انتخابات قانونی، سالم و پرنشاط باشد و همه چهره‌های علاقمند خدمت به مردم در صحنه رقابت حاضر شوند.
کد خبر: ۶۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ - 11December 2015

همه چهره‌های علاقه‌مندِ خدمت به مردم باید در انتخابات حضور یابند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، همه چهرههای علاقهمندِ خدمت به مردم باید در انتخابات حضور یابندبه گزارش گروه سیاسی میزان، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی و برنامهریزی استان خراسان رضوی که در مشهد مقدس برگزار شد، بر استفاده از فرصتها و امکانات موجود و تلاش تمام مسئولان و دستگاههای اجرایی برای توسعه و پیشرفت این استان تأکید کرد.

رئیس جمهور با ابراز تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیمالشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهماالسلام، گفت: ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) ایام اندوه و غم بشریت است، چرا که پیامبر(ص) اشرف مخلوقات و آورنده علم، اخلاق، ادب و راه زندگی برای همگان بود و با رحلت ایشان، پیام آسمان به زمین منقطع شد.
 
خشونت و تروریسم به نام اسلام، موجب تاسف تاریخ بشریت است
حجتالاسلام روحانی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) بزرگترین الگو از طرف خداوند برای بشریت بود، اظهار داشت: اسلام دین رحمت و صلح است و خشونت و تروریسم به نام اسلام، موجب تاسف تاریخ بشریت است.
وی با اشاره به اینکه امروز در سطح دنیا هنگامی که حادثهای تروریستی رخ میدهد، متأسفانه و به صورتی هدفمند سیل هجمه تبلیغاتی علیه مسلمانان و اسلام به راه میافتد، گفت: تروریستها در حالی که جنایتهایشان هیچ  ارتباطی با احکام قرآن و اسلام ندارد، خود را مسلمان معرفی میکنند تا همین موضوع سبب قضاوت نادرست افکار عمومی جهان نسبت به اسلام و مسلمانان شود.
 
نشاندادن چهره واقعی رحمت و رأفت اسلام، افکار عمومی جهان را جلب خواهد کرد
رئیسجمهور با تاکید بر اینکه نشاندادن چهره واقعی رحمت و رأفت اسلام، افکار عمومی جهان را جلب خواهد کرد، افزود: رحلت پیامبر اسلام(ص) حادثهای تأسفبار بود اما حوادثی که امروز در جامعه بشری به نام اسلام رقم میخورد، تأسفبارتر است.
 
حجتالاسلام روحانی، امام حسن مجتبی(ع) را امام صلح، کرامت، وحدت، صبر و تحمل توصیف کرد و گفت: امام حسن(ع) با وجود آنکه ظلمهای فراوان و زخم زبانهای زیادی را تحمل کردند، اما در عین حال مسیر هدایت را پیش روی همگان قرار داده  و ما افتخار میکنیم که راه  آن امام کریم و بزرگوار را ادامه دهیم.
رئیسجمهور همچنین با بیان اینکه عمر شریف امام رضا(ع) نور، رحمت و هدایت بود و ایشان مایه فخر و مباهات ایرانیان هستند و عنایتشان شامل حال ملت ایران بوده و هست، اظهار داشت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران فرصتی برای مردم ایران در طول تاریخ بود تا از نور و معنویت این امام همام بهرهمند شوند.
 
امام رضا (ع) با حضور در خراسان نشان دادند اسلام دین فرهنگ، منطق و گفتگو است
وی افزود: امام رضا(ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند که اسلام دین فرهنگ، منطق و گفتوگو است و از بحث و مباحثه هراسی ندارد و امیدواریم بتوانیم با پیروی از راه امام رضا(ع) اسلام را با منطق والایش به جهان معرفی کنیم.
 
حجتالاسلام روحانی در ادامه خراسان را منطقه ذوق، علم، هنر و بزرگان اهل فرهنگ و ادب دانست و گفت: استان خراسان رضوی از جهات گوناگون دارای اهمیت است و حضور بارگاه نورانی امام رضا(ع) بر این اهمیت افزوده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این سفر معنوی و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) فرصتی را برای بررسی مشکلات و روند برنامههای استان خراسان رضوی بهوجود آورده است، گفت: از سفر سال گذشته تاکنون براساس گزارشهای ارائه شده، عمده طرحها و پروژههای وعده داده شده، پیشرفت زیادی داشتهاند و ما با ایستادگی بر تعهد خود و توکل بر خدا امیدواریم این طرحها هر چه سریعتر کامل شوند.
 
تاکید بر رسیدگی و تلاش بیشتر برای حل مشکلات مشهد مقدس
رئیس جمهور شهر مشهد را به لحاظ تعلق آن به همه مردم ایران و شیعیان جهان دارای اهمیت ویژهای برشمرد و بر ضرورت رسیدگی و تلاش بیشتر در جهت حل مشکلات این شهر تأکید کرد و گفت: تسهیل شرایط و ارائه امکانات برای زائران ملجأ شریف امام رضا(ع) وظیفهای است که باید با تلاش و هماهنگی به آن عمل کنیم.
حجتالاسلام روحانی با تشکر از تلاشهای استاندار و مسئولان دستگاههای اجرایی و انتظامی و سایر نهادها در استان خراسان رضوی و مشهد مقدس در زمینه پذیرایی از زائران امام رضا(ع) در طول ایام گوناگون سال به تلاش قابل تقدیر دستگاههای مختلف کشور در ساماندهی زایران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: باید با تلاش بیشتر بتوانیم شرایط و امکانات بهتری را برای زایران ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) فراهم کنیم.
 
دولت در پی تامین و حل مشکلات آب است
وی وجود بافت فرسوده و حاشیهنشینی را از مشکلات طولانی و کهن مشهد مقدس دانست و با اشاره به اینکه امروزه مشکلاتی نظیر کمبود آب نیز به این مشکلات اضافه شده است، افزود: دولت در پی تامین و حل مشکلات آب است و همه نخبگان، مسئولان و دانشگاهیان نیز باید برای حل این مشکل در استان تلاش و برنامهریزی داشته باشند اما نخستین قدم بهره وری صحیح از منابع موجود است که این نیازمند سرمایهگذاری، اقدامات فناورانه و فرهنگسازی است.
 
رئیسجمهور گفت: ساماندهی اجتماعی، زیباسازی شهر، ساماندهی ترافیک شهری، رفع مشکلات حمل و نقل در استان، ساماندهی مسایل فرهنگی و نحوه بروز و ظهور آن در انظار عمومی از جمله اقداماتی است که باید به آنها در استان خراسان رضوی و شهر مشهد توجه ویژهای داشت.
 
برای رشد و توسعه کشور، نیازمند سرمایهگذاری خارجی هستیم
حجتالاسلام روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ما برای پیشبرد پروژهها و رشد و توسعه کشور، نیازمند سرمایهگذاری خارجی هستیم چرا که امکانات و منابع موجود، پاسخگوی رسیدن به رشد مدنظر نخواهد بود و در این راستا باید تسهیلاتی را جهت جذب سرمایهگذاری خارجی در این استان نیز فراهم کنیم.
 
همه چهرههای علاقهمند به خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند
رئیسجمهور با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه، بر تلاش همه دستگاهها برای ایجاد فضای مناسب و آرام در مسیر انتخاباتی قانونمند و باشکوه تأکید کرد و گفت: باید همه چهرههای علاقهمند به خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند.
 
وی، مجلس شورای اسلامی را دارای جایگاهی پراهمیت در جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی است که هر چه تریبون و سخنان نمایندگان آن عالمانه و قوی تر باشد، موجب فخر و عزت کشور خواهد بود. امیدواریم  هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی تر باشد و موجب سربلندی بیش از پیش ملت ایران در جهان شود.
 
حضور پرشور در انتخابات یکی از قدرتنماییهای ملت ایران در منطقه خواهد بود
حجتالاسلام روحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات یکی از قدرت نماییهای ملت ایران در منطقه خواهد بود، اظهار امیدواری کرد تا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی جلوه گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام بیشتر ملت ایران باشد.
 
به گزارش تسنیم، همچنین در این جلسه وزیر نیرو گزارشی از وضعیت پروژههای استان خراسان رضوی در بخش آب و برق و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی گزارشی از روند پیشرفت طرحها و پروژههای مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان ارائه کرد.
 
رشیدیان استاندار خراسان رضوی و نیز معاون فنی و عمرانی استانداری خراسان رضوی هم ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت استان در بخشهای مختلف، به تشریح برنامهها و رویکردهای پیشبینی شده در راستای توسعه بیش از پیش استان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم خراسان رضوی پرداختند.
حجتالاسلام سبحانینیا رئیس مجمع نمایندگان استان خراسانرضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به بیان نیازمندیها و مشکلات استان خراسان رضوی پرداخت.
 
پیش از این جلسه نیز، وزیر نیرو و مدیرعامل برق استان خراسان رضوی گزارشی از روند پیشرفت پروژههای برق استان و چگونگی عملکرد مرکز مانیتورینگ و پایش منابع تولید پراکنده و تجزیه پذیر کنترل شبکه برق و همچنین نرمافزار کنترل و حفظ پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع با نرم افزار (SCADA) و سیستم کنترل تجهیزات پست (DCS) به رئیسجمهور ارائه کردند.
نظر شما
پربیننده ها