سردار مهدی صدیق:

نقش همدان در بازپس‌گیری سوسنگرد چشمگیر است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حضور نیروهای همدان در عملیات بازپس‌گیری سوسنگرد فعالانه و چشمگیر بود.
کد خبر: ۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴ - 16November 2013

نقش همدان در بازپس‌گیری سوسنگرد چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «مهدی صدیق» با بیان اینکه انقلاب اسلامی شعبهای از فرهنگ عاشوراست، افزود: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به انحای مختلف سعی در مقابله با استمرار حیات آن داشته و در این راه انواع و اقسام تهدیدها، توطئهها و ترفندها را به کار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش و ایستادگی مردم در مقابل زیادهخواهیهای دشمنان گفت: مردم ایران اسلامی به تأسی از ولایت، همواره در مقابل توطئههای دشمنان ایستادگی کرده و در راه اعتلای انقلاب پیشگام بودهاند.

فرمانده سپاه روحالله استان مرکزی با اشاره به جنگ تحمیلی از سوی عراق علیه ایران گفت: موقعیت جغرافیایی ایران اسلامی از یک سو و تلاش برای براندازی نظام اسلامی از سوی دیگر، دشمن را بر آن داشت تا جنگی تمامعیار را به جمهوری اسلامی تحمیل کند. وی ادامه داد: صدام ملعون، بانی این اقدام ناجوانمردانه شد و با کمک دنیای شرق و غرب به ایران حمله کرد.

صدیق ابراز داشت: صدام با تحریک خلق عرب در کردستان، توانست مقدمات این جنگ را فراهم کند. رژیم بعثی عراق با ادعای اینکه ایران باید جزایر سهگانه را پس دهد و اروندرود را نیز رها کند و قرارداد 1975 الجزایر نیز دیگر اعتباری ندارد، مقدمه جنگ به ایران را مهیا کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: البته در داخل نیز افرادی مانند بنیصدر با همراهی با دشمن سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی داشتند.

تقدیم شهدای گرانقدری از همدان برای آزادسازی سوسنگرد

وی با اشاره به شرایط سخت کشور و پیشروی دشمن به خاک ایران افزود: دشمن برای ورود به اهواز باید از منطقه سوسنگرد میگذشت به همین دلیل محاصره و تصرف این منطقه در دستور کار صدام قرار گرفت.

صدیق ابراز کرد: دشمن موفق به تصرف سوسنگرد شد و بعد از آن به سمت اهواز حمله کردند.

وی با اشاره به ولایتپذیری ایران اضافه کرد: امام خمینی (ره) طی پیامی فرمودند که «مگر جوانان اهوازی مردهاند که شهر در دست دشمن بماند» و بعد از آن نیروهای سپاه پاسداران به همراه نیروهای مردمی قوای دشمن را درهم کوبیدند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ابراز داشت: تا اسفند سال 59 شهر سوسنگرد در اختیار نیروهای ایرانی بود که دوباره عراق با ترمیم نیروهای خود، به سوسنگرد حمله کرد و توانست این شهر را محاصره کند.

وی افزود: بعد از این شرایط با همکاری سپاه پاسداران، نیروی هوایی و نیروهای مردمی دوباره محاصره را شکسته و سوسنگرد آزاد شد.

صدیق با اشاره به حضور فعال نیروهای همدان در عملیات بازپسگیری سوسنگرد، آن را نقطه عطفی برای این استان برشمرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در دو عملیات شکست حصر سوسنگرد، شهدای گرانقدری از استان همدان تقدیم انقلاب اسلامی شد.

نظر شما
پربیننده ها