زمزمه ای مغرضانه برای حذف شورای پروانه ساخت

حذف این شورا تنها می تواند مورد استقبال افرادی واقع شود که به اصول و ارزش ها پایبند نیستند و می خواهند هرچه که به ذهن شان می رسد را بدون ملاحظات و مصلحت های کشور به عنوان یک اثر سینمایی بسازند.
کد خبر: ۶۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ - 12December 2015

زمزمه ای مغرضانه برای حذف شورای پروانه ساخت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حمید بهمنی از کارگردانان حوزه دفاع پرس در مورد حذف شورای پروانه ساخت از جریان تولید در سینمای کشور واکنش تندی نشان داد.

بهمنی در این خصوص گفت: زمزمه حذف شورای پروانه ساخت از جریان تولید در سینمای کشور از سوی برخی مدیران و سینماگران حامی دولت یازدهم را زیرکانه و هدفمند بود حذف این شورا تنها می تواند مورد استقبال افرادی واقع شود که به اصول و ارزش ها پایبند نیستند و می خواهند هرچه که به ذهن شان می رسد را بدون ملاحظات و مصلحت های کشور به عنوان یک اثر سینمایی بسازند.

وی با تأکید بر اینکه حذف این شورا می تواند منجر به سیاه نمایی، خیانت، جعل تاریخ و...در لایه های زیرین برخی فیلم ها شود اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر با وجود شوراهای نظارتی برخی از فیلم های سینمایی به اندازه کافی با چنین رویکردهایی ساخته می شوند که البته در زمان اکران با واکنش های مسئولانه دلسوزان نظام روبرو می شوندولی تصور حذف این شورا بی شک شرایط را از وضعیت فعلی بدتر خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» ادامه داد: حذف شورای پروانه ساخت از روند تولید آثار سینمایی همچنین می تواند مانند دوران حکومت پهلوی جریان تولید فیلمفارسی های مبتذل در کشور را شکل دهد.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: زمزمه های حذف این شورای پروانه در حالی شنیده می شود که در سینمای کشورهای غربی که اغلب افراد لائیک در آن ها حکومت می کنند نیز نظارت سخت و جدی بر روی تولید آثار سینمایی شان دیده می شود؛ چرا که همه کشورها به اینکه سینما یک رسانه قدرتمند و تأثیرگذار در سطح بین الملل است آگاهند و نمی خواهند با ساخت فیلم های سینمایی منافع ملی خود را به خطر بیندازند.

کارگردان فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» تصریح کرد: تولید آثار سینمایی باید بر اساس اهداف استراتژیک هر کشوری باشد و اینکه برخی اوقات اخبار چنین اتفاقات ناشایستی در کشور ما شنیده می شود به دلیل نگاه سکولار برخی مدیران سینمایی است که می خواهند سینما را به بیراهه بکشانند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار