صبح امروز صورت گرفت؛

تشییع پیکر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در منطقه هشت تهران

مراسم تشییع پیکر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که صبح امروز از میدان نبوت تهران آغاز شده بود با تدفین ابدان پاک این شهدا در بوستان فدک، به پایان رسید.
کد خبر: ۶۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ - 12December 2015

تشییع پیکر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در منطقه هشت تهران

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، هم زمان با سالروز شهادت حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) مراسم تشییع پیکر 8 شهید گمنام دفاع مقدس که با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران بر پیکر این شهدا نماز در مقابل مسجد النبی نارمک اقامه کرد و سپس مراسم بدرقه این شهدا تا جایگاه ابدیشان واقع در بوستان فدک، برگزار شد.

همچنین در این مراسم سردار سعید قاسمی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در سخنانی با اشاره به پیاده روی اربعین امسال گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس می گفتند می رویم تا مسیر کربلا برای آیندگان باز شود لذا آنچه در پیاده روی اربعین ملاحظه کردیم نشان از تحقق وعده رزمندگان در آن دوران است.

وی  سپس به شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و افزود: امروز در دفاع از حریم اهل بیت، شهدایی را تقدیم کرده ایم؛ کسانی که تحصیلات عالی دانشگاهی داشتند و می توانستند به دنبال زندگی و کار شخصی خود باشند اما در راه ادای تکلیف دینی خود، به شهادت رسیدند تا حریم اهل بیت مصون بماند.

بر اساس این گزارش مشخصات شهدایی که امروز در بوستان فدک آرام گرفتند، عبارتند از: شهید گمنام 24 ساله، شهید گمنام 18 ساله، شهید گمنام 24 ساله، شهید گمنام 23 ساله، شهید گمنام 16 ساله، شهید گمنام 24ساله، شهید گمنام 16 ساله، شهید گمنام 19 ساله که به ترتیب در مناطق عملیاتی والفجر1در فکه، خیبر در جزایر مجنون، بدر در شرق دجله، کربلای 4 در جزیره ام الرصاص، والفجر2 در ارتفاعات حاج عمران، تک دشمن در فاو، والفجر 8 در جزیره فاو و محرم در منطقه شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

نظر شما
پربیننده ها