آیت‌الله خاتمی در نوزدهمین یادواره شهدای شهرستان انار:

امام فرمود:دعا کنید من با شهدای دفاع مقدس محشور شوم

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: واژه شهید عجین به عشق به خدا، خداباوری، عشق به ولایت و ولایت‌مداری، بصیرت و حضور مردم در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ - 13December 2015

امام فرمود:دعا کنید من با شهدای دفاع مقدس محشور شوم

به گزارش دفاع پرس ار کرمان،  آیتالله سیداحمد خاتمی در نوزدهمین یادواره 120 شهید شهرستان انار که شامگاه جمعه(20 آذر) در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) برگزار شد، گفت: برگزاری این یادوارهها موجب زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت و آشنا شدن جوانان و فرزندان ما با فرهنگ شهادت است.

وی تصریح کرد: شهدا از نگاه قرآن زندهاند و کلمه مرده به آنها اطلاق نمیشود و مردم و مسئولان به خانواده شهدا تکریم ویژه داشتهباشند، مقام شهید آن قدر والاست که شهدا آرزو میکنند که دوباره زنده شوند و شهید شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جایگاه شهدا در بهشت آن قدر بالاست که حتی امامان ما به احترام شهدا بلند میشوند و کاخ فضیلت بدون شهادت فضیلتی ندارد، حتی بیت فضائل امامان بدون آن ناقص است.


آیتالله سیداحمد خاتمی تصریح کرد: واژه شهید عجین به عشق به خدا، خداباوری، عشق به ولایت و ولایتمداری، بصیرت و حضور مردم در تمام صحنههای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات هفتم اسفند سال جاری تاکید کرد: هر رای که مردم با حضور گسترده خود در انتخابات میدهند، رای به نظام جمهوری اسلامی است و ما وظیفه داریم که به وظیفه شرعی و ملی خود عمل و اصلح را انتخاب کنیم.

در این مراسم همچنین حجتالاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه این شهرستان گفت: فرهنگ شهادت از صدر اسلام تا کنون زنده نگه داشته شده است و شهدای ما هم از مکتب سالار شهیدان این فرهنگ را کسب و حفظ کردند.

وی افزود: جایگاه شهدا آن قدر بالاست که امام راحل با آن عظمتی که داشت فرمودند «دعا کنید من با شهدای دفاع مقدس محشور شوم» و ما هم باید ادامهدهنده راه شهدا باشیم و فرهنگ شهادت را به نسلهای آینده منتقل و رهرو مسیر شهدا و ولایت باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار