هم‌زمان با هفته بسیج صورت می‌گیرد؛

رونمایی از سه کتاب خاطرات رزمندگان اردبیلی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بسیج سه کتاب ارزشمند خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در اردبیل رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷ - 16November 2013

رونمایی از سه کتاب خاطرات رزمندگان اردبیلی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی کریمی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: این سه کتاب که در ادامه چاپ و انتشار خاطرات و ناگفتههای دوران جنگ توسط رزمندگان اسلام به چاپ رسیده و آماده توزیع است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 9 جلد کتاب با محوریت دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان اسلام چاپ شده است، خاطرنشان کرد: به همت دستگاههای مختلف اجرایی استان اردبیل چاپ و انتشار بیش از 6 جلد کتاب نیز از زبان سرداران شهید و در قید حیات دوران دفاع مقدس در دست تهیه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل با گرامیداشت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد یادآور شد: در گرامیداشت این روز بزرگ و افتخارآفرین برنامهای ویژه در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار میشود که در این مراسم برنامههای متنوع در گرامیداشت این روز تاریخی در اردبیل و با حضور رزمندگان و فاتحان شهر سوسنگرد برگزار خواهد شد.

کریمی گفت: در برنامههای گرامیداشت این روز تاریخی سعی خواهد شد تا نقش ارزنده تمامی نیروها اعم از ارتش، سپاه و بسیج در تلاش برای آزادسازی سوسنگرد تبیین شود تا ابعاد مختلفی از این عملیات برجسته رزمندگان اسلام به اطلاع مردم برسد.

این مسئول تصریح کرد: در این زمینه راهبرد ما توجه به هدایت و فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نقش مقام معظم رهبری در آن مقطع به همراهی شهید چمران بود که چگونه بعد از خیانت بنیصدر توانستند در عملیاتی غرورآفرین هیمنه دشمن را شکسته و سوسنگرد را از محاصره بیرون بیاورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه بسیاری از ناگفتههای آزادسازی سوسنگرد هنوز در تاریخ این کشور باقی مانده است که در آثار و نوشتهها به زبان نیامده است، اظهار داشت: آزادی سوسنگرد اوج مظلومیت رزمندگان ما در یک فضای خیانتی داخلی توسط بنیصدر ملعون و تلاش تمام استکبار جهانی با هدف اجازه ندادن به سقوط این شهر بود که با درایت رزمندگان اسلام و لبیک به فرمان امام راحل (ره) این شهر از لوث رژیم بعث عراق پاکسازی شد.

کریمی با بیان اینکه صدا و سیما و دیگر رسانهها باید در گرامیداشت این روز برنامههایی شایسته تدارک ببینند، افزود: ضرورت دارد با تهیه گزارشها و مصاحبههایی از راویان این حماسه و فاتحان این عملیات بکوشیم تا زمینه و بستر انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس به نسل آینده فراهم آید.

وی تقارن این ایام را با سالروز شهادت امام حسین (ع) و عزاداری ماه محرم یادآور شد و ادامه داد: رمز پیروزی رزمندگان اسلام جز تکیه بر فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی چیز دیگری نبود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در پایان تصریح کرد: اگر در ادامه راه نیز به همین فرهنگ و پیام اصالت عاشورا پایبند باشیم قطعاً پیروزی نهایی از آن اسلام خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها