لاریجانی در دیدار با اعضای حوزه علمیه پاکدشت:

شهید مفتح از شخصیت‌های موثر انقلاب بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مفتح ازجمله شخصیت‌های موثر در انقلاب بود و سهم ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
کد خبر: ۶۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ - 13December 2015

شهید مفتح از شخصیت‌های موثر انقلاب بود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (یکشنبه 22 آذرماه) در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین نوری امام جمعه پاکدشت، فرمانده سپاه، رؤسای دانشگاهها، روحانیون حوزه علمیه امام صادق(ع) و حوزه علمیه فاطمیه پاکدشت، گفت: تفکر شهید دکتر مفتح و مشی ایشان دارای چند نکته ارزشمند اخلاقی است که نسبت به آن نباید غافل باشیم.

وی افزود: شهید مفتح هم از نظر فکری و نظری در حوزه و دانشگاه موثر بود و هم در جریانهای سیاسی نقش مهمی ایفا میکردند که این تفکرات باعث به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شد.

رئیس مجلس با اشاره به نقش روحانیون مبارزی مانند شهید بهشتی، مطهری و مفتح در تربیت و هدایت روحانیت، اظهار داشت: دغدغه این شهدای بزرگوار این بود که روحانیت نسبت به مسایل روز آگاهی داشته باشند و مشی فکری امام(ره) را در بین آنان ترویج میکردند.

وی تصریح کرد: تفکر اسلامی از نظر این بزرگواران، انقلاب اسلامی بود که حیثیت اجتماعی داشت و فردی نبود و معتقد بودند که اسلام یک دین جامع است و اسلام منزوی را دنبال نمیکردند.

رئیس قوه مقننه در ادامه تاکید کرد: شهید مفتح در بند هیچ دسته و گروهی نبود و فقط دغدغه انقلاب را داشت و نسبت به حیثیت انقلاب چه در حوزه نظری و فکری و چه سیاسی و اقتصادی بسیار حساس و دقیق بود.

وی با اشاره به تشکیل حزب جمهوری اسلامی در زمان انقلاب اظهار داشت: حزب از نظر شهیدان مطهری، مفتح و بهشتی تنها مکانی برای حضور کسانی بود که دلسوز انقلاب بودند و تلاش داشتند که این حزب را در استخدام انقلاب قرار دهند و به همین دلیل گروههای منحرف از تشکیل این حزب بسیار نگران شدند.

لاریجانی در پایان اظهار امیدواری کرد که روحیات انسانهای بزرگی مانند شهید مفتح بتواند پشتیبان افکار و اندیشههایمان باشد.

گفتنی است؛ این دیدار به مناسبت نزدیک شدن به روز 27 آذر و سالروز ترور شهید مفتح انجام گرفت.

در روز 27 آذر 1358 شهید آیتالله دکتر محمد مفتح هنگام ورود به دانشکده الهیات توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد. این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان دانشجو و روحانی، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها