نقش مقام معظم رهبری و لبیک رزمندگان اسلام باعث شد سوسنگرد به شهر عاشقان مشهور شود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گرامیداشت 26 آبان ماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸ - 16November 2013

نقش مقام معظم رهبری و لبیک رزمندگان اسلام باعث شد سوسنگرد به شهر عاشقان مشهور شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، متن این بیانیه به شرح زیر است:

سالهای پرافتخار دفاع مقدس یادآور رشادت، ایثار و مجاهدت شهیدان، رزمندگان و استقامت و پایداری ملت ایران در برابر زیادهخواهی و سلطه جویی دشمنان قسم خورده به سرکردگی آمریکا علیه نظام مقدس اسلامی است. مجاهدت، فداکاری و مقاومت مردان و زنان در برابر تجاوز دشمنان و یاری خداوند متعال در لحظه لحظههای آن دوران با حماسه­هایی وصف ناپذیر در تاریخ رقم خورده است. حماسه شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد در تاریخ بیست و ششم آبان ماه 1359 نقطه عطفی شد تا در آن شرایط سخت، علی­رغم خیانتها و خباثت­های بنی­ صدر و همفکرانش هیمنه شکست ناپذیر ارتش بعثی فروریزد و زمینه­ساز پیروزیهای آینده گردد.

ایفای نقش کم­نظیر مقام معظم رهبری و همراهی مجاهد بزرگ شهید دکتر چمران و لبیک رزمندگان دلاور میهن اسلامی اعم از ارتشیان، سپاهیان، نیروهای مردمی و عشایر قهرمان به فرمان حضرت امام «رحمت الله علیه» که فرمودند: «سوسنگرد بایستی تا فردا آزاد شود» با رشادت و شهادتطلبی، باعث شد تا این شهر به شهر عاشقان شهادت مشهور گردد. پاسداشت و گرمیداشت آن حماسه همیشه جاوید کمترین وظیفه و ادای دینی است به حماسه سازان پرافتخار دفاع مقدس.

جوانان دیروز در پاسداری از انقلاب و ارزشها و حفاظت از مرزهای این سرزمین در جنگ نظامی حماسههای بی­نظیر آفریدند و امروز میدانی برای خلق حماسه­ای دیگر پیش روی ماست. وظیفه همگان به عنوان وارثان و حافظان ارزش­های انقلاب اسلامی و آرمان­های حضرت امام «رحمت الله علیه» در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا و درس آموزی از ندای ملکوتی هیهات مناالذله سرور و سالار شهیدان، است تا در راه اعتلا و سربلندی نظام اسلامی برای فتح قلههای پیشرفت تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه­ای «مدظله­العالی» از هیچ کوشش و تلاشی دریغ ننماییم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار